طلا

در حالی که نگرانی ها از تنش های تجاری میان آمریکا و چین کاهش یافته و ارزش دلار تقویت شده است، قیمت طلا در معاملات اولیه امروز شاهد کاهش بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۴۹۴ دلار و ۳۰ سنت رسید. در جلسه قبل قیمت فلز زرد به پایین ترین رقم خدو از ۱۸ سپتامبر تاکنون یعنی ۱۴۸۶ دلار و ۶۰ سنت رسیده بود.قیمت طلای آمریکا نیز امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۵۰۳ دلار و ۳ سنت رسید.

وانگ شوون، وزیر بازرگانی چین در آستانه دور بعدی مذاکرات تجاری گفته، پکن امیدوار است دو کشور اختلافات تجاری خود را «با خونسردی و رفتاری معقول» حل و فصل کنند.

۳ منبع اگاه روز جمعه گفته بودند دولت ترامپ در حال بررسی خارج کردن شرکت های چینی از بازار بورس آمریکاست. چنین اقدامی می تواند تنش های تجاری میان دو کشور را به شدت افزایش دهد. اما یک مقام خزانه داری آمریکا گفته، این کشور در حال حاضر برنامه ای برای ممانعت از عرضه سهام شرکت های چینی در بورس آمریکا ندارد.

میزان هزینه کرد مصرف کننده در آمریکا در ماه اوت رشد اندکی داشت و میزان سرمایه گذاری های تجاری به دلیل تنش های تجاری موجود پایین باقی ماند. این آمارهای ضعیف سبب شده تا اقتصاددانان برآورد خود در مورد رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم امسال را کاهش دهند.

پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا گفته که مخالف کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر بوده است و فکر می کند فدرال رزرو باید نرخ بهره را ثابت نگه می داشت.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه گفت، حتی اگر نتواند به توافقی برای خروج از اتحادیه اروپا دست یابد، از سمت خود استعفا نخواهد داد. وی تاکید کرد که تنها دولت محافظه کار وی می تواند برگزیت را در روز ۳۱ اکتبر محقق سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها