تالار

معامله گر شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن در گفتگو با خبرنگار «کالاخبر» به بررسی روند معاملات امروز محصولات در تالار صنعتی و پتروشیمی بورس کالای ایران پرداخت.

حسین چوبکار در گفتگو با «کالاخبر» با اشاره به استقبال خریداران از شمش بلوم مجتمع ذوب آهن فولاد خزر اظهار داشت: در جریان معاملات امروز تالار صنعتی، ۱۰ هزار تن شمش بلوم این مجتمع با استقبال خریداران مواجه شد؛ چراکه این مجتمع تنها عرضه کننده محصول شمش بلوم در منطقه شمالی کشور است و به دلیل همین شرایط، عرضه های این مجتمع طی روز جاری مورد استقبال خریداران قرار گرفت.

وی افزود: ورق گرم و قلع اندود فولاد مبارکه اصفهان نیز در حالی عرضه شد که بیش از ۱۲۷ هزار تن ورق قلع اندود، ۹۰ هزار تن انواع ورق گرم، ۵۰ هزار تن ورق سرد و ۳۴۰۰ تن ورق گالوانیزه معاملاتی متعادل را همراه با برتری خریداران در تالار پشت سر گذاشتند؛ هرچند طی روز جاری تفاوت قابل ملاحظه ای در قیمت ها رخ نداد. امروز همچنین سبد میلگرد مخلوط مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق به قیمت میانگین ۳۶ هزار و ۷۵۵ ریال فروش رفت.

آرامش تالار پتروشیمی با فروکش کردن حادثه آرامکو

این معامله گر کالایی در خصوص معاملات ثبت شده در تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی نیز اظهار داشت: فعالان بازار محصولات پتروشیمی نیز روندی متعادل را در معاملات شاهد بودند و طی هفته جاری از آثار و هیجانات ناشی از حادثه آرامکوی عربستان طی دو هفته گذشته خبری نبود و بازار با ثباتی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: طی معاملات امروز در تالار مذکور ۷۰۰ تن پلی پروپیلن نساجی SF۰۶۰ مجتمع پتروشیمی پلی نار عرضه شد و با قیمت میانگین ۱۰ هزار و ۲۷۸ تومان در هر کیلو مورد معامله قرار گرفت. گریدهای مختلف پلی پروپیلن شیمیایی شرکت نوید زر شیمی نیز که معمولا با استقبال خریداران مواجه می شدند، امروز معاملات متعادل تری را سپری کردند.

چوبکار تاکید کرد: می توان گفت کلیت معاملات امروز در تالار محصولات پتروشیمی با تعادل نسبی قیمت ها و تقاضای خریداران نسبت به هفته پیش همراه بود و البته در حجم معاملات نشانه های رونق نسبت به ماه های گذشته قابل مشاهده است که این امر از یک سو به دلیل جذاب شدن قیمت های پایه برای خریداران و از سوی دیگر اصلاح سهمیه های خرید واحدهای تولیدی برای تامین مواد اولیه از بورس است.

به گفته این معامله گر، طی هفته جاری قیمت های پایه برای خریداران جذاب تر از هفته های گذشته شده و نرخ ارز نیمایی نیز با کاهش همراه بوده که همین موضوع بر جذابیت خرید محصولات از بورس افزوده است.

وی در خاتمه سخنان خود گفت: انتظار می رود در صورت ثبات شرایط، چند هفته آینده نیز معاملاتی متعادل و بدون بروز تغییرات خاص را مگر در برخی کالاها شاهد باشیم؛ چراکه وضعیت تولید و فروش واحدها در بازار آزاد نیز با ثبات همراه است و تغییر محسوسی در حجم تولید آنها رخ نداده که بر  بازار اثرگذار باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها