نفت

 نتایج جدیدترین بررسی و تحقیق رویترز از تحلیلگران نشان می دهد که قیمت جهانی نفت تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی افزایش بیشتری نخواهد داشت.

به گزارش «کالاخبر»؛تحقیق و پژوهش رویترز از ۵۳ تحلیلگر و اقتصاددان حاکی است که کاهش ناگهانی تولید نفت با کاهش رشد تقاضا جبران شده است و به نظر می رسد قیمت جهانی نفت تا پایان امسال تغییر چندانی نخواهد داشت و در سطح فعلی تثبیت خواهد شد.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امسال به ۶۵ دلار خواهد رسید. این رقم در نظرسنجی قبلی رویترز نیز ۶۵.۰۲ دلار اعلام شده بود. میانگین قیمت نفت برنت از ابتدای امسال تاکنون به ۶۴.۷۶ دلار رسیده است.

تحلیلگران اقتصادی پیش بینی می کنند که میانگین قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز امسال به ۵۷.۹۶ دلار خواهد رسید. میانگین قیمت نفت آمریکا نیز از ابتدای امسال تاکنون به ۵۷.۱۱ دلار رسیده است.

در نظرسنجی و تحقیق این ماه رویترز، تحلیلگران به کاهش و اختلال ناگهانی تولید و عرضه جهانی نفت اذعان کرده اند –از جمله حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی که موجب افت ۵ درصدی عرضه جهانی نفت شد-  ولی از سوی دیگر اعلام کردند که رشد تقاضای جهانی نفت نیز امسال با کاهش روبرو شده است و افزایش تولید از سوی کشورهای غیر عضو اوپک نیز به این معناست که قیمت تا پایان امسال تغییر چندانی نخواهد داشت.

یک نظرسنجی دیگر که توسط روزنامه وال استریت ژورنال از ۱۳ بانک بزرگ سرمایه گذاری انجام شده است نشان می دهد که قیمت نفت در سه ماه پایانی امسال افزایش بیشتری نخواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها