مس

تولید مس شیلی طی اوت ۲۰۱۹ میلادی ۱۱ درصد افزایش یافت در حالی که مجموع تولید هشت ماهه این کشور با افت ۶درصدی همراه شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از پلاتس، تولید فلز سرخ در شیلی طی ماه اوت ۲۰۱۹ میلادی با ۱۱.۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۵۱۷ هزار و ۹۰۲ تن رسید.

با این وجود، تولید فلز سرخ در بزرگترین تولیدکننده مس جهان طی ۸ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی ۳ میلیون و ۸۱۷ هزار تن ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی ۶ درصد افت نشان می دهد. زیرا طی نیمه نخست سال جاری میلادی تولید مس در این کشور به دلایلی همچون شرایط نامساعد آب و هوایی و اعتصاب کارگران روندی آهسته را پیش رو داشت.

کمیسیون مس شیلی پیش بینی می کند تولید فلز سرخ در این کشور طی سال ۲۰۱۹ میلادی بدون تغییر نسبت به سال گذشته به ۵ میلیون و ۸۳۰ هزار تن خواهد رسید.

طی هشت ماهه نخست سال جاری میلادی کاهش تولید مولیبدن در شرکت معدنی کودلکو شیلی منجر به افت تولید این ماده معدنی در این کشور به ۳۶ هزار و ۲۸۳ تن شد که حاکی از کاهش ۹.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی است. این در حالی است که تولید این ماده معدنی در اوت ۲۰۱۹ میلادی در شیلی با ۶.۱ درصد رشد نسبت به ماه اوت سال گذشته به ۵ هزار و ۴۴۵ تن رسید.

همچنین تولید فلزات گرانبها در اوت ۲۰۱۹ میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش همراه بود به گونه ای که تولید طلا با ۱۹.۴ درصد رشد به ۳هزار و ۴۲۱ کیلو گرم و تولید نقره با رشد ۱۶.۶ درصدی به ۱۰۹ هزار و ۸۰۹ کیلوگرم افزایش یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها