پسته

در جریان دومین روز از شروع معاملات گواهی سپرده پسته فندقی ۳۲-۳۰ در بورس کالای ایران، معامله گران تعداد ۱۹۷۶ گواهی سپرده پسته معادل نزدیک به دو تن محصول را معامله کردند.

به گزارش «کالاخبر»، معامله گران طی روز جاری در حالی این تعداد اوراق معادل 1976 کیلوگرم محصول را معامله کردند که هر کیلوگرم پسته فندقی ۳۲-۳۰ در پایین ترین سطح به رقم ۹۱۹ هزار و ۸۰۱ ریال و در بالاترین قیمت به مبلغ ۹۶۵ هزار و ۷۰۰ ریال خرید و فروش شد.
براساس این گزارش، معاملات گواهی سپرده پسته در حالی از روز گذشته در بورس کالای ایران آغاز شده که نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی پسته فندقی خشک طبیعی خندان ۳۲-۳۰ شرکت سبز دانه کویر با نماد سبزدانه ۹۹۰۸ (پست  ۹۹۰۸-۰۴) از روز شنبه ۱۳ مهر ماه گشایش می یابد و آماده انجام معامله خواهد بود.
این معاملات در حالی روی محصول پسته آغاز شده که مزایایی همچون کاهش هزینه‌های انبارداری و جابجایی بین انبارها، مدیریت فاصله زمانی بین تولید و فروش کالا توسط تولیدکننده و کاهش بی‌ثباتی‌ قیمت‌ها را در پی دارد. 
از دیگر مزایای گواهی سپرده کالایی می توان به مواردی همچون تسهیل تأمین مالی تولیدکنندگان و کاهش هزینه‌های آن و بهبود فرآیند استانداردسازی کالاها و ارتقای کیفیت آن‌ها نیز اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها