ناصرپور

سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران از راه اندازی قراردادهای آتی پسته از هفته آینده در بورس کالای ایران خبر داد.

علیرضا ناصرپور با اشاره به شروع معاملات گواهی سپرده پسته فندقی ۳۲-۳۰ از هفته گذشته در بورس کالا به خبرنگار «کالاخبر» گفت: قرارداد آتی پسته فندقی ۳۲-۳۰ با سررسید آذر ماه ۱۳۹۸ از هفته آینده در بورس کالا راه اندازی می شود و در ادامه سررسیدهای دیگری نیز به این بازار اضافه می شود. 
وی افزود: اندازه قرارداد آتی پسته ۱۰۰ کیلوگرم بوده و مبنای تحویل در بازار گواهی سپرده کالایی و قراردادهای آتی، محصول پسته فندقی در سایز استاندارد ۳۲-۳۰ به عنوان دارایی پایه در نظر گرفته شده است؛ این در حالی است که قابلیت تحویل با دیگر سایزهای دارای استاندارد بورس یعنی گرید ۳۰-۲۸ نیز وجود دارد.
ناصرپور اظهار داشت: در زعفران به ازای هر گرید یک قرارداد آتی راه اندازی شد، اما در پسته برای اولین بار استاندارد قرارداد آتی ۳۲-۳۰ در نظر گرفته شده است و قرار نیست برای سایر گریدهای پسته قرارداد آتی جدیدی تعریف شود. زیرا پرحجم ترین نوع پسته تولیدی با سهم ۶۰ درصدی کل تولید کشور، پسته فندقی بوده که در این میان ۴۰ درصد کل تولید پسته کشور فندقی دهان باز است؛ بنابراین این نوع پسته مبنای تحویل در قراردادهای آتی خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها