دلار

تازه ترین نظرسنجی رویترز از تحلیلگران ارزهای خارجی نشان می دهد که ارزش دلار آمریکا حداقل تا ۶ ماه آینده به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

به گزارش «کالاخبر»، نظرسنجی جدید رویترز حاکی است ، دلار آمریکا حداقل تا ۶ ماه آینده روندی صعودی خواهد داشت و هیچ ارز دیگری نمی تواند تسلط و برتری دلار در عرصه بین المللی را به چالش بکشد.

این گزارش افزود: تشدید جنگ تجاری در عرصه بین المللی به ضرر اکثر اقتصادهای جهان بوده و این مساله تقاضا برای دارایی های دلاری را به شدت افزایش داده و موجب تقویت ارزش دلار آمریکا شده است.

۲۳ نفر از ۵۰ استراتژیست ارشد ارز خارجی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، بر این باورند که ارزش دلار آمریکا حداقل تا ۶ ماه آینده افزایش خواهد یافت. با این حال احتمال رکود اقتصادی در آمریکا به شدت افزایش یافته است. آمارهای دور از انتظار هزینه های مصرفی در ماه اوت و کاهش فعالیت های صنعتی به پایین ترین سطح در ده سال اخیر موجب نگرانی های زیادی درباره رکود اقتصادی آمریکا شده است. جنگ تجاری و افزایش ارزش دلار فشار زیادی را بر فعالیت های صنعتی آمریکا وارد کرده است.

این چالش ها موجب شده است تا درخواست ها برای کاهش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا زیادتر شود.

اگر فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را کاهش دهد، شکاف نرخ بهره بین آمریکا و سایر قدرت های اقتصادی جهان کاهش خواهد یافت.

ولی ۱۸ نفر از استراتژیست های شرکت کننده در نظرسنجی بر این باورند که اختلاف بین نرخ بهره یک عامل اصلی برای تقویت ارزش دلار آمریکا طی ماه های آینده خواهد بود. ۱۵ نفر نیز تاکید کرده اند که تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و چین می تواند به نفع ارزش دلار تمام شود.

ارزش یورو در برابر دلار از ابتدای امسال تاکنون ۴ درصد کاهش داشته ولی پیش بینی می شود تا پایان امسال هر یورو در برابر ۱.۱۰ دلار مبادله شود. پیش بینی می شود ارزش یورو در برابر دلار تا یک سال آینده نیز ۳ درصد رشد داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها