تالار

معامله گر شرکت کارگزاری کالای خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار «کالاخبر» به بررسی روند معاملات امروز بورس کالای ایران پرداخت.

پژمان مومنی در گفتگو با خبرنگار «کالاخبر» در خصوص معاملات انجام شده طی روز جاری اظهار داشت: امروز در بورس کالا روز معاملات محصولات فولادی و فلزی بود و خریداران عمده محصولات عرضه شده در تالار را به قیمت های پایه از تولیدکننده ها خریداری کردند.

وی افزود: مجتمع های فولاد خراسان، فولاد سپید فراب کویر، آلومینیوم ایران، شرکت ملی صنایع مس ایران و مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق عرضه کنندگان اصلی بازار امروز بودند که همگی به جز فولاد خراسان معاملاتی آرام را بدون انجام رقابت بر سر قیمت های پایه شاهد بودند. سبد میلگرد مجتمع فولاد خراسان نیز با استقبال نسبی خریداران مواجه شد و به قیمت میانگین حدود ۳۷ هزار ریال در هر کیلو به فروش رسید.

این معامله گر معاملات کالایی ادامه داد: محصولات مختلف شرکت ملی صنایع مس ایران از جمله مس کاتد و کم عیار و سولفور مولیبدن نیز طی روز جاری مورد معامله قرار گرفت. ۳۰۰۰ تن شمش ۹۹.۸ آلومینیوم ایران نیز در حالی عرضه شد که خریداران ۲۲۰۰ تن آن را به قیمت پایه خریداری کردند.

مومنی در خصوص معاملات تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی نیز اظهار داشت: لوب کات سنگین، سبک، گوگرد گرانوله و وکیوم باتوم از جمله محصولات عرضه شده در این تالار بودند که همه این محصولات به جز وکیوم باتوم پالایش نفت تهران به قیمت پایه معامله شدند و وکیوم باتوم مجتمع مذکور نیز به قیمت میانگین ۲۷۳۳ تومان و ۶ ریال فروخته شد.

وی در خاتمه سخنان خود اظهار کرد: معاملات هفته جاری نسبت به هفته گذشته در بازار محصولات فولادی آرام تر بود و قیمت ها اندکی با کاهش مواجه شد که دلیل این ثبات نیز عدم نوسان محسوس قیمت ارز و نبود چشم انداز خاص نسبت به آینده برای اجرای پروژه های بزرگ ارزیابی می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها