غریب پور

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ظرفیت پیش‌بینی شده اکتشاف معدنی سال گذشته ۲۷۰ هزار کیلومتر مربع بود که امسال به ۳۱۰ هزار کیلومتر مربع افزایش می‌یابد

به گزارش «کالاخبر»، خداداد غریب پور در هشتمین همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری معدن و صنایع معدنی ایران  افزود: امسال یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده به منظور رونق بخشیدن به فعالیت‌های معدنی، اجرای طرح فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس است که فعال سازی ۱۵۰ معدن با زمینه اشتغال سه هزار نفر به شکل جدی دنبال می‌شود البته وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس را برای ۵۰۰ معدن در دوره پنج ساله دنبال می‌کند که انتظار دارد موجب اشتغال ۲۵ هزار نفر شود.

وی اضافه کرد: بررسی عملکرد بخش معدن و صنایع معدنی در مدت پنج ماهه نخست امسال نشان‌دهنده رشد در زمینه تولید فولاد، مس، گندله و کنسانتره است.

غریب پور گفت: برنامه افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های معدنی از دیگر برنامه‌های حمایت و پشتیبانی از فعالیت بخش خصوصی در این عرصه است که امسال رقم ۳۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و برای سال ۱۳۹۹ این رقم به ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی با بیان این‌که رخدادهای بخش معدن و صنایع معدنی در کشور زیاد شده که نشان می‌دهد به این مهم پرداخته و ضرورت اثبات شده، اظهار کرد: در مس، طلا و سایر موادمعدنی ظرفیت بالقوه زیادی داریم و دسترسی به آب‌های آزاد و نیروی انسانی مزیت نسبی کشور ماست.

وی افزود: علی رغم تحریم‌ها، در سال جاری رشد خوبی در بخش معدن به ثبت رسید. برای مثال فروش مس در نیمه اول امسال به اندازه فروش سالانه این محصول بوده و صادرات رشد قابل توجهی در بخش معدن و صنایع معدنی داشته است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو شاخص‌های بخش معدن و صنایع معدنی را مثبت توصیف کرد و گفت: با توجه به وجود معادن غیر فعال در کشور، احیا معادن کوچک را با همکاری بخش خصوصی در دستور کار قرار دادیم که تا کنون برای راه‌اندازی ۱۰۳ معدن راهکار عملیاتی ارائه شده که ۱۰ مورد از این ها فعال شده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: سودآوری، یعنی نگاه بلند مدت را بر سوددهی ارجح می‌دانیم و با تمرکز بر افزایش سرمایه برای پروژه‌های بزرگ به سمت سودآوری رفتیم. همچنین با تعریف مدل توسعه  درون خود صنایع این افزایش سرمایه شرکت‌های راکد را فعال خواهد کرد.

غریب‌پور با بیان این‌که بخش معدن و صنایع معدنی درون خود مولد سرمایه شده است، اظهار کرد: در بعد پژوهش و فناوری، با تمام ارگان‌ها و سازمان‌هایی که می‌توانیم کار پژوهشی انجام دهیم، همکاری می کنیم و در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی استارت‌آپ معدنی هستیم.

وی در پایان با بیان این‌که طرح های پژوهشی راه خود را به صنعت پیدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد که بخش معدن و صنایع معدنی در کنار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است و در زیرساخت‌ها سرمایه گذاری خواهد کرد.

هشتمین همایش و نمایشگاه بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران امروز با حضور شرکت‌های داخلی و نمایندگان ۱۸ کشور جهان در مصلی تهران گشایش یافت و تا ۱۷ مهر ماه آماده بازدید علاقه‌مندان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها