1016.jpg

بررسی معاملات محصولات شیمیایی امروز در بورس کالای ایران نشان می دهد که برخی از کالاها با رقابت خریداران به فروش رسیدند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، منومر وینیل استات، دی اتیل هگزانول، دی اتانول آمین، منواتیلن گلایکول پتروشیمی شازند با تقاضایی بیش از عرضه روبه رو شدند.

استایرن منومر پتروشیمی پارس نیز تقاضایی بیش از عرضه داشت، اما نهایتا با قیمت پایه توسط معامله گران خریداری شد. عرضه ۲۰۱۶ تنی این کالا ۳۴۳۲ تن تقاضا داشت و با قیمت پایه ۳ هزار و ۴۳۲ تومان معامله شد.

در همین حال عرضه ۳۳۰تنی دی اتیل هگزانول ۱۰۷۸ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۲ هزار و ۴۲۸ تومان و میانگین نرخ خرید این کالا هم ۲هزار و ۷۴۶ تومان رقم خورد.

امروز بیشترین تقاضا هم برای منومر وینیل استات شازند رقم خورد به طوری که عرضه ۵۵۰ تنی این کالا ۱۱ هزارتن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۲ هزار و ۷۸۰ تومان بود و میانگین خرید آن هم ۲ هزار و ۷۸۴ تومان رقم خورد، بیشترین قیمت خرید این کالا هم ۲ هزار و ۸۶۰ تومان بود.

علاوه بر محصولات پتروشیمی شازند، امروز اسیدترفتالیک پتروشیمی تندگویان نیز که به صورت سلف عرضه شده بود با رقابت از سوی خریداران روبه رو شد، عرضه ۱۰۰ تنی این کالا ۴۴۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن یک هزار و ۹۵۴ تومان و قیمت خرید آن هم ۲ هزار و ۱۴۹ تومان رقم خورد. به گفته کارشناسان بازار عرضه اندک این کالا یکی از دلایل رقابت برای خرید آن توسط مصرف کنندگان عنوان شده است.

با این حال آرگون پتروشیمی شیراز و الکیل بنزن خطی سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران مشتری نداشتند. کریستال ملامین پتروشیمی خراسان، ارتوزایلین پتروشیمی بوعلی، اسیداستیک فن آوران، سودسکایتک بندرامام و منواتیلن گلایکول و دی اتیلن گلایکول پتروشیمی مارون و فرسا شیمی نیز با استقبال اندک خریداران مواجه شدند و بخشی از تناژ آنها وارد سیستم مچینگ شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها