سنگ اهن

شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد روز شنبه ۱۳ مهر ماه به منظور تامین سرمایه در گردش، اقدام به انتشار اوراق سلف موازی کنسانتره سنگ آهن به ارزش هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران کرد که با استقبال خریداران کل این اوراق به قیمت پایه فروش رفت.

به گزارش «کالاخبر»، در جریان عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد کنسانتره سنگ آهن شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد در نماد « عسناسنگ» تعداد ۱۷۵ هزار و ۴۳۸  قرارداد و با قیمت ۵.۷۰۰.۰۰۰ ریال در هر قرارداد یک تنی، از طریق شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین در روز شنبه ۱۳ مهر ماه عرضه شد که با استقبال خریداران کل آن مورد معامله قرار گرفت.

گفتنی است معاملات ثانویه این اوراق از تاریخ ۱۴ مهر ۹۸ لغایت ۱۳مهر ۹۹ ادامه خواهد داشت و حداقل اوراق برای تسویه فیزیکی ۶ هزار قرارداد، معادل ۶ هزار  تن در نظر گرفته شده و دوره تحویل یک ماه پس از سررسید اوراق است.

براساس اطلاعیه عرضه، قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه برابر است با قیمت پایه عرضه اولیه به علاوه سود ۱۸ درصد سالانه به صورت روز شمار همچنین بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. در صورتیکه دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت «۱۱۸.۵درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه» اقدام کنند، این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران یکساله بازدهی حداقل ۱۸.۵ درصدی خواهد داشت. اما درصورتیکه شرکت نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت «۱۱۹ درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه » اقدام کند، بازدهی یکساله اوراق سلف در سررسید حداکثر ۱۹ درصد خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها