اوپک

اوپک ماه گذشته ۲۸.۴۵ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید کرد که ۱.۴۸ میلیون بشکه نسبت به ماه اوت کمتر بود و بیشترین کاهش را طی ۱۷ سال گذشته داشت.

به گزارش «کالاخبر»  به نقل از اویل پرایس، پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان و کاهش ۵.۷ میلیون بشکه در روز از تولید این کشور، اوپک در سپتامبر بیشترین کاهش تولید را طی ۱۷ سال گذشته تجربه کرد.

طبق گزارش اس پی گلوبال پلتس، اوپک ماه گذشته ۲۸.۴۵ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید کرد که ۱.۴۸ میلیون بشکه نسبت به ماه اوت کمتر بود و بیشترین کاهش را طی ۱۷ سال گذشته داشت. کل تولید اوپک در ماه سپتامبر کمترین تولید ماهانه اوپک از می ۲۰۰۹ بود.

تولید نفت خام عربستان به خاطر حمله های چهاردهم سپتامبر به تاسیسات حیاتی نفت این کشور، در سپتامبر ۱.۳۲ میلیون بشکه در روز نسبت به ماه اوت کاهش یافت و به ۸.۴۵ میلیون بشکه در روز رسید.

تولید نفت ونزوئلا هم ۱۰۰ هزار بشکه دیگر کم شد و در سپتامبر به ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسید. تولید نفت خام ایران هم  ۷۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۲.۲۳ میلیون بشکه در روز رسید.

تولید نفت نیجریه و عراق هم تا حدی کاهش یافته است. این دو کشور در ماه های اخیر بیشتر از سهمیه شان از قرارداد اوپک تولید میکردند و قول دادند این روند را اصلاح کنند ولی هنوز تولید شان بیشتر از سهمیه اوپک است. عراق ماه گذشته حدود ۳۰۰ هزار بشکه بیشتر از سهمیه اش طبق قرارداد کاهش تولید اوپک نفت تولید کرد، در حالی که نیجریه ۱۷۰ هزار بشکه تولید اضافی نفت داشت.

گزارشات نشان می‌دهد تولید نفت اوپک در سپتامبر نزدیک به پایین‌ترین حد طی دهه گذشته قرار دارد و عربستان سعودی مسئول بیشتر این کاهش است. بررسی های رویترز نشان می دهد اوپک در سپتامبر ۲۸.۹ میلیون بشکه در روز تولید کرده که ۷۵۰ هزار بشکه کمتر از ماه اوت است.

اوپک قرار است در روز پنجشنبه، دهم اکتبر ارقام رسمی تولید خود را در ماه سپتامبر در گزارش ماهانه بازار نفت منتشر کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها