lending-shophero.jpg

حجم معاملات آتی سكه طی هفته گذشته در بورس كالای ایران به ۴۸هزار و ۹۴۵ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۵هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی هفته اخیر در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با ۴۰ هزار و ۱۰۶ قرارداد به معاملات تحویل دی ماه اختصاص داشت تا ارزش این سررسید نیز به بیش از ۴هزار میلیارد و ۳۴۶میلیون ریال برسد. این در شرایطی است که سررسید آبان ماه سال جاری با حجم شش هزار و ۲۷۸ قرارداد و به ارزش بیش ۶۶۵میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت.

همچنین قرارداد تحویل شهریور ماه نیز با یک هزار و ۳۱۱ هزار قرارداد به ارزش بیش از ۱۳۶ میلیارد ریال در جایگاه سوم معاملات قرار گرفت، این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ماه نیز با ۶۶۴ هزار قرارداد به ارزش بیش از ۶۷ میلیارد ریال در جایگاه چهارم معاملات قرار گرفت، در پایان نیز رتبه آخر معاملات به قرارداد آتی سكه تحویل تیر با ۵۸۶ قرارداد به ارزش ۶۰میلیارد ریال اختصاص یافت.

از طرفی بررسی روند معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد بهای سکه در سررسیدهای مختلف با افزایش روبه رو شد؛ به طوری که سکه تحویل اردیبهشت با قیمت یک میلیون و ۲۹ هزار تومان به فروش رسید که افزایش ۰/۲۶ درصدی را در این روز به ثبت رساند. قرارداد تحویل تیر نیز با قیمت یک میلیون و ۴۰ هزار تومان معامله شد و رشد ۰/۳۵ درصدی را در این روز تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور سال جاری با قیمت یک میلیون و ۵۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افزایش ۰/۲۹ درصدی نسبت به روز چهار شنبه اخیر همراه شد. همچنین سکه سررسید آبان ماه با رشد ۰/۳۹ درصدی با قیمت یک میلیون و ۶۷هزار تومان معامله شد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با نرخ یک میلیون و ۹۱ تومان، افزایش ۰/۳۴ درصدی را تجربه کرد.

از سویی در بازار نقدی نیز طی هفته گذشته قیمت سکه افزایش ۱۰ هزار تومانی را تجربه کرد و در عین حال بازار جهانی طلا نیز تغییرات جزئی را پشت سرگذاشت که کاهش ارزش سهام در آمریکا، افزایش نرخ بیکاری و تغییرات بازارهای نفتی مهممترین عامل افزایش قیمت طلا بوده است.

در هفته گذشته قیمت‌ها پس از یک هفته باثباتی که در بازارهای جهانی داشتیم، با نوسان روبرو شد. ‌قیمت هر اونس جهانی طلا که در اوایل هفته حدود ۱۲۳۲ دلار بود، از ظهر روز چهارشنبه روند افزایشی به خود گرفت و به ۱۲۵۵ دلار رسید.

قیمت سکه نیز اوایل هفته گذشته حدود یک میلیون و ۲۲ هزار تومان بود که با افزیش ۱۰ هزار تومانی به یک میلیون و ۳۲ هزار تومان رسید.

از طرفی کاهش ارزش سهام در آمریکا، افزایش نرخ بیکاری و تغییرات بازارهای نفتی باعث شد که قیمت طلا با افزایش حدود ۲۳ دلاری روبرو شود که این موضوع تاثیر زیادی بر قیمت سکه طی هفته آتی خواهد گذاشت.

همچنین قیمت سکه در بازار نقدی در آخرین روز از هفته معاملاتی نسبت به چهارشنبه گذشته رشد کرد و به یک هزار و  ۲۹ هزار تومان رسید. همچنین بهای نیم سکه با یک هزار تومان رشد به ۵۴۱ هزار تومان رسید. ربع سکه و سکه گرمی نیز  به ترتیب با ۲۹۰ و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها