مس

تولید مس کشور شیلی در ماه آگوست به ۵۱۷ هزار و ۹۰۲ تن رسید که بیشترین سطح در سال جاری بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فلزات آنلاین، تولید مس شیلی در ماه آگوست نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۱.۱ درصدی داشت.​شرکت آماری INE دلیل اصلی این رشد را عیار بالاتر کانسنگ و همچنین انجام عملیات تعمیر و نگهداری در آگوست ۲۰۱۸ دانست.

این حجم تولید نشان می‌دهد که تولید مس شیلی، بزرگ‌ترین تولیدکننده مس در جهان، نسبت به نیمه نخست سال که به دلیل وضعیت آب و هوایی نامساعد، تعمیر و نگهداری و همچنین اعتصاب کاهش یافته بود، مجددا بهبود یافته است.

تولید هشت ماه ابتدایی سال جاری سه میلیون و ۸۱۷ هزار تن مس محتوی بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۰.۶ درصدی داشت.

مدیر عامل جدید غول مسی دولتی کودلکو در ماه گذشته گفت این شرکت می‌تواند با رسیدگی به مشکلات فنی در واحدهای متالورژیکی و استخراج کانسنگ با عیار بالاتر از معدن جدید زیرزمینی خود در چوکی کاماتا، تولید مس را در نیمه دوم سال تا ۳۰ درصد افزایش دهد.

در نیمه نخست سال، تولید شرکت دولتی کودلکو، بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده مس در دنیا، با ۱۳ درصد افت به ۷۱۰ هزار تن مس محتوی رسید؛ این کاهش عمدتا به دلیل سیل در واحدهای شرکت، عیار پایین‌تر و اعتصاب دو هفته‌ای در مجتمع ذوب و معدنی چوکی کاماتا بود.

کمیسیون مس شیلی پیش‌بینی کرده که این کشور امسال می‌تواند رکورد تولید ۵ میلیون و ۸۳۰ هزار تن مس محتوی سال گذشته را تکرار کند.

تولید مولیبدن، یکی از محصولات جانبی در بسیاری از معادن بزرگ مس، در ماه آگوست بهبود یافت و به پنج هزار و ۴۴۵ تن رسید، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶.۱ درصدی داشت.

تولید مولیبدن در هشت ماه نخست سال ۳۶ هزار و ۲۸۳ تن بود که عمدتا به دلیل کاهش تولید شرکت Codelco، نسبت به همین مدت در سال گذشته ۹.۲ درصد کاهش داشت.

همچنین تولید فلزات گران‌بها نیز در ماه آگوست افزایش چشمگیری داشت. تولید طلا با رشد ۱۹.۴ درصدی به سه هزار و ۴۲۱ کیلوگرم و تولید نقره با ۱۶.۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۱۰۹ هزار و ۸۰۹ کیلوگرم رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها