پسته

معاملات قراردادهای آتی پسته فندقی ۳۲-۳۰ در بورس کالای ایران در حالی دومین روز خود را سپری کرد که معامله گران ضمن انعقاد ۱۷۸۱ قرارداد آتی پسته معادل نزدیک به ۱۸۰ تن محصول، با اتخاذ موقعیت خرید در قیمت ۱۰۷ هزار و ۴۰۰ تومان به صف نشستند.

به گزارش «کالاخبر»؛ معاملات امروز در حالی پایان یافت که بازیگران بازار آتی با انعقاد ۱۷۸۱ قرارداد ارزشی بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال را به ثبت رساندند که این تعداد قرارداد منعقده معادل نزدیک به ۱۸۰ تن محصول بوده است. 
در جریان این معاملات، هر کیلوگرم پسته فندقی ۳۲-۳۰ برای تحویل در سررسید آذر ماه ۱۳۹۸ در پایین ترین سطح به قیمت ۱۰۵ هزار و ۱۰۰ تومان در هر کیلو معامله شد و قیمت آن در بالاترین سطح نیز به رقم ۱۰۷ هزار و ۴۰۰ تومان رسید تا نوسان مثبت ۴.۹۲ درصدی را نسبت به قیمت تسویه معاملات دیروز تجربه کند.
این گزارش می افزاید، تعداد موقعیت های باز در نماد مذکور با اتخاذ ۷۵۶ موقعیت جدید توسط بازیگران بازار آتی طی معاملات امروز به ۱۵۲۰ موقعیت رشد کرد.
معامله ۱۱ تنی پسته در بازار گواهی سپرده
در بازار گواهی سپرده پسته فندقی نیز سرمایه گذاران و فعالان بازار پسته شاهد نوسان مثبت قیمت ها و رشد آن تا سقف دامنه نوسان مجاز روزانه بودند. بطوریکه در پایان معاملات امروز در نماد گواهی سپرده پسته فندقی ۳۲-۳۰ انبار طلای سبز زرند تعداد ۱۱ هزار و ۸۰ گواهی معادل بیش از ۱۱ تن محصول استاندارد معامله شد و معاملات در نماد مذکور در سطح قیمتی ۱۰۰ هزار و ۱۸۱ تومان با تشکیل صف خرید به پایان رسید.
همچنین، نماد معاملاتی انبار سبز دانه کویر با اقبال سرمایه گذاران و فعالان بازار پسته به صف خرید رسید و در این نماد نیز ۱۷۱ گواهی سپرده معامله شد. طی این معاملات، قیمت هر کیلوگرم پسته فندقی ۳۲-۳۰ به سطح ۱۰۰ هزار و ۵۷۱ تومان رشد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها