چین

بازارهای سهام آسیا، اقیانوسیه پس از جهش دیروز، امروز با پدیدار شدن تردیدهای جدید در مورد توافق تجاری محدود چین و آمریکا، با معاملات محتاطانه سرمایه‌گذاران همراه بودند.  

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پس از جهش سهام در روز دوشنبه، با پدیدار شدن تردیدهای جدید در مورد توافق تجاری محدود چین و آمریکا، روز سه‌شنبه بازارهای آسیا اقیانوسیه با معاملات محتاطانه سرمایه‌گذاران همراه بودند.

یک منبع آگاه به سی‌ان‌بی‌سی گفت که چین خواهان این است که قبل از امضای آن‌چه دونالد ترامپ آن را «توافق اساسی فاز اول» خوانده است، یک دور دیگر مذاکره برگزار شود.

وزیر خزانه‌داری استیون منوچین هم به سی‌ان‌بی‌سی گفت اگر هیچ توافقی بین چین و آمریکا به دست نیاید، انتظار میرود در اواسط دسامبر، نرخ تعرفه‌ها افزایش پیدا کنند.

شاخص‌های سهام اروپا با امید به پیشرفت در مذاکرات برگزیت جهش کردند. با باز شدن بازارهای اروپایی، شاخص داکس آلمان ۰.۷۹ درصد، فوتسی انگلیس ۰.۳۱ درصد و کاک فرانسه ۰.۸۶ درصد رشد کردند.

در آسیا شاخص آسیا۱۰۰ سی‌ان‌بی‌سی ۰.۶۶ درصد رشد کرد و نیکی ژاپن، پس از تعطیلی در روز دوشنبه،  ۱.۷۸ درصد جهش کرد. 

در چین، کامپوزیت شانگهای ۰.۵۶ درصد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ، ۰.۰۶ درصد افت کردند.ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۱۴ درصد و کوسپی کره ۰.۰۴ درصد بالا آمدند.

در بازار ارز، دلار اندکی در برابر ین ژاپن تقویت شد و به نرخ برابری ۱۰۸.۳۶ واحد رسید، در حالی که یوآن اندکی در برابر دلار تضعیف شد و نرخ برابری آن به ۷.۰۷۵۹ واحد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها