طلا

استاندارد بانک در جدیدترین تحلیل خود پیش بینی کرده است که رشد تقاضا از سوی سرمایه گذاران خرد موجب خواهد شد تا روند قیمت طلا در سال ۲۰۲۰ نیز صعودی باشد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از بلومبرگ، تحلیلگران استاندارد بانک تاکید کردند: عامل اصلی افزایش قیمت طلا در سال ۲۰۲۰ میلادی، رشد فزاینده تقاضا از سوی سرمایه گذاران خرد خواهد بود.

سوکی کوپر تحلیلگر ارشد فلزات گرانبها در این بانک گفت:تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا طی ماه های اخیر عامل مهمی در رشد قیمت این فلز گرانبها بوده است. افزایش ریسک های سیاسی و اقتصادی موجب رشد تقاضای طلا شده است.

وی افزود: پیش بینی ما این است که میانگین قیمت طلا در سه ماه پایانی امسال به ۱۵۱۰ دلار خواهد رسید و این رقم در سال ۲۰۲۰ میلادی به بیش از ۱۵۷۰ دلار افزایش خواهد یافت.

قیمت طلا در سال ۲۰۱۹ میلادی تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله جنگ تجاری آمریکا و چین، کاهش نرخ بهره بانکی، نگرانی نسبت به رشد اقتصادی جهان، با رشد ۱۶ درصدی روبرو شده است.

افزایش تقاضای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان برای طلا نیز عامل مهمی برای افزایش قیمت این فلز زرد بوده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی ، افزایش قیمت طلا موجب افت تقاضای مصرفی در کشورهای نوظهور و در حال توسعه خواهد شد. پیش بینی می شود تقاضای جواهرات چین امسال با ۴ درصد کاهش به ۶۶۰ تن برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها