A (149).JPG

معاملات محصولات پلیمری امروز پس از اعلام قیمت های پایه در هفته جاری با رقابت برای پلی اتیلن های سبک فیلم پتروشیمی بندرامام و پی وی سی ها و برخی از گریدهای پلی پروپیلن ها دنبال شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، البته امروز حجم تقاضا و رقابت پس از کاهش قیمت های پایه پلی استایرن های معمولی و مقاوم برای این کالاها کاهش یافت.

به طوری که عرضه ۷۰۰ تنی پلی استایرن معمولی ۱۵۴۰ به میزان ۱۵۳۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۲۱۲ تومان و میانگین خرید آن هم ۴ هزار و ۴۵۷ تومان رقم خورد. همچنین پلی استایرن مقاوم ۷۲۴۰ پتروشیمی تبریز هم که به میزان ۷۵۰ تن عرضه شده بود، ۲۱۷۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۳۵۰ تومان و میانگین خرید آن هم ۵ هزار و ۴۶۸ تومان رقم خورد.

به این ترتیب بازار امروز شرایط آرام و معمولی ای را پشت سر گذاشت، به طوری که به گفته کارشناسان، بازار پلیمرها به تعادل رسیده است. از این رو امروز پلی اتیلن های ترفتالات نساجی و بطری کمتر از عرضه تقاضا داشتند و با قیمت های پایه مورد معامله قرار گرفتند.

در همین حال پلی اتیلن سبک فیلم ۰۱۹۰ آریاساسول و پلی اتیلن سنگین فیلم ۵۱۱۰ این مجتمع وارد سیستم مچینگ شد، پلی اتیلن سنگین فیلم F۷۰۰۰ مهر هم به میزان ۳۰۸ تن با قیمت پایه ۳ هزار و ۶۹۳ تومان خریداری شد. اما پلی اتیلن سبک سبک تزریقی گرید ۱۹۲۲ پتروشیمی لاله با رقابت از سوی معامله گران روبه رو شد. قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۸۷۰ تومان و میانگین قیمت خرید آن هم ۳ هزار و ۹۴۴ تومان بود، این کالا به صورت سلف عرضه شد.

اما پلی اتیلن های سبک فیلم پتروشیمی لاله چندان مورد توجه خریداران واقع نشد و بخشی از تناژ عرضه آنها وارد سیستم مچینگ شد. پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ پتروشیمی شازند و پلی استایرن انبساطی ۳۰۰ پتروشیمی تبریز نیز وارد سیستم مچینگ شدند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها