تالار

معامله گر شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا در گفتگو با خبرنگار «کالاخبر» به بررسی روند معاملات امروز تالار محصولات صنعتی و پتروشیمی در بورس کالای ایران پرداخت.

سعید معتمدی راد در گفتگو با خبرنگار به گزارش «کالاخبر» با بیان اینکه معاملات امروز بورس کالای ایران در تالار محصولات پتروشیمی همانند هفته قبل با روند کاهشی قیمت ها پیگیری شد، اظهار داشت: پارامترهای تاثیرگذار بر کاهش قیمت ها، نرخ دلار سامانه نیما و قیمت های جهانی بیشتر محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی تحت تاثیر قیمت نفت بود که از هفته گذشته با نزول همراه شده بود و همین روند طی هفته جاری نیز ادامه پیدا کرد.

وی در پیش بینی هفته آینده گفت: برای هفته آینده نیز پیش بینی می شود که قیمت های پایه نه با شیب هفته جاری، اما کماکان کاهش خواهد داشت و شاهد افت قیمت ها در بازار داخلی تحت تاثیر دو پارامتر ذکر شده باشیم.

این معامله گر با تاکید بر اینکه به دلیل روند نزولی قیمت ها در بازار تقاضای خریداران تحریک شده و حجم معاملات نیز نسبت به هفته گذشته رشد داشته است، گفت: قیمت ها در هفته جاری بین دو تا سه درصد برای محصولات پلیمری و شیمیایی کاهش یافت و همین افت قیمت باعث جذابیت خرید از سوی مشتریان شد و انتظار می رود با تداوم این روند هفته آینده نیز معاملات خوبی را از نظر حجم و تقاضای خریداران شاهد باشیم؛ چراکه قیمت ها نسبت به هفته های گذشته تعدیل شده و همین امر در افزایش اقبال خریداران موثر خواهد بود.

معتمدی راد در خصوص مهم ترین رویدادهای امروز تالار محصولات صنعتی با اشاره به فزونی عرضه به تقاضا در بازار، اظهار داشت: مهمترین عرضه امروز در تالار مذکور شمش بلوم مجتمع فولاد خوزستان بود که به حجم ۲۵ هزار تن روی میز فروش رفت و کل محصول عرضه شده در حالی معامله شد که قیمت آن نسبت به آخرین قیمت تسویه در معاملات روزهای گذشته تفاوت خاصی نداشت.

وی با بیان اینکه معاملات تالار محصولات صنعتی نیز طی هفته جاری روندی باثبات و کم نوسان را در قیمت محصولات تجربه کرد، عنوان کرد: از دیگر عرضه های امروز این تالار شمش بلوم مجتمع فولاد خراسان بود که ۱۰ هزار تن محصول با رشد اندک قیمت نسبت به آخرین معامله به فروش رسید. عرضه کننده تازه وارد به تالار معاملات بورس کالای ایران یعنی شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر نیز امروز ۳۳۰۰ تن سبد میلگرد را در شرایطی عرضه کرد که کل این محصول نیز بدون تغییر قیمتی نسبت به آخرین معاملات خریداری شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها