طاهرخانی

نماینده مردم تاکستان در مجلس معتقد است، نیاز نخست عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا فرهنگ سازی است به شکلی که کشاورزان کشور باید آگاه شوند که با عرضه محصولاتشان در بورس، معیشت آن ها تامین می‌شود و به دلیل اطمینان از فروش محصولشان با قیمتی واقعی از طریق ابزارهای مالی بورس، یک امنیتی برای تولید محصول خود خواهند داشت.

به گزارش «کالاخبر»، بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با میزان عنوان کرد: انگور و کشمش شهرستان تاکستان در دنیا زبانزد است و در سطح جهانی از قدرت بالای رقابت برخوردار بوده و در حوزه اروپا و کشورهای شمال آسیا همینطور روسیه و اوکراین بازار مناسبی دارد؛ از این رو این دو محصول نیز برای شفاف سازی قیمت در داخل و همچنین استانداردسازی به منظور صادرات می توانند بخش قابل توجهی از معاملات بورس کالا را رقم بزنند.

وی افزود: با تقویت عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا علاوه بر اینکه کشاورزان دیگر نگران حضور واسطه ها به خصوص در فصل برداشت نیستند، امکان صادرات هدفمند محصولات نیز با کیفیتی مشخص و استاندارد فراهم می شود.

 به گفته نماینده مردم تاکستان در مجلس، نیاز نخست عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا فرهنگ سازی است به شکلی که کشاورزان کشور باید آگاه شوند که با عرضه محصولاتشان در بورس، معیشت آن ها تامین می‌شود و به دلیل اطمینان از فروش محصولشان با قیمتی واقعی از طریق ابزارهای مالی بورس، یک امنیتی برای تولید محصول خود خواهند داشت.

طاهرخانی در ادامه با تاکید بر ایجاد سازوکارها برای عرضه انگور در بورس کالا اظهار کرد: از آنجایی که انگور محصول تازه خوری است، نیاز به ایجاد سردخانه هایی برای  این محصول وجود دارد تا تولیدکنندگان انگور بتوانند با خیال آسوده محصولات خود را برای دپو به انبارهای تحت کلید بورس کالا ارسال کنند و تاسیسات جانبی برای برای تمامی فصول سال فراهم باشد.

 این نماینده مجلس گفت: باید با همفکری همه فعالان بازار، طرح جامع عرضه انگور و کشمش تاکستان در بورس کالا را همانند محصولاتی چون زعفران، زیره و پسته در دستور کار قرار داد تا این محصول نیز از مزایای بورس همچون کشف قیمت، شفافیت، واریز طریع پول به حساب کشاورزی، حذف واسطه ها، رشد کیفی و امکان برنامه ریزی برای تولید بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها