43847_173.jpg

تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه اوپن هایمر تاکید کرد که قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی الگویی شبیه سال ۱۹۹۹ میلادی دارد و به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت با فشار بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، آری والد تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری اوپن هایمر در سخنانی تصریح کرد: قیمت طلا در سال ۱۹۹۹ میلادی در ماه های نخست با افزایش چشمگیری روبرو شد ولی در ماه های بعد در محدوده مشخصی در نوسان بود و به نظر من قیمت طلا در شرایط کنونی نیز همان الگو را تکرار می کند.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در سه ماه نخست امسال بیش از ۱۶ درصد افزایش یافته که این بهترین عملکرد قیمت طلا در ۳۰ سال اخیر به شمار می رود.

والد افزود: در بلندمدت به نظر می رسد که قیمت طلا احتمالا در روند صعودی خود بازنگری خواهد کرد. قیمت طلا هم اکنون ۱۱ درصد بیشتر از میانگین قیمت در ۲۰۰ روز گذشته است. سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۳۰۰ دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود روند صعودی قیمت طلا ادامه خواهد یافت.

قیمت طلا روز دوشنبه به بیش از ۱۳۰۳ دلار رسید ولی بار دیگر تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله تقویت ارزش دلار با کاهش نسبی روبرو شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: به نظر من قیمت طلا در شرایط کنونی روند صعودی را متوقف کرده و این احتمال وجود دارد که طی هفته های آینده به سطح ۱۲۰۰ دلار در هر اونس بازگردد.

آری والد گفت: کاهش قیمت طلا در هفته های آینده می تواند بار دیگر فرصت مناسبی را برای خرید فراهم کند. تشخیص بهترین فرصت برای خرید طلا در بازارهای بین المللی می تواند سود زیادی را برای سرمایه گذاران بین المللی به همراه داشته باشد.

گرچه افت ارزش دلار مهمترین عامل افزایش قیمت طلا در ماه های اخیر بوده است ولی والد بر این باور است که ارزش دلار بار دیگر با افزایش نسبی روبرو خواهد شد و این مساله می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند.

به نظر می رسد انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در کوتاه مدت مهمترین عامل موثر بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد بود. برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن و همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا نیز تاثیر مهمی بر این روند خواهد داشت.

 

منبع: کیتکونیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها