جنگ تجاری

معاون وزیر امور خارجه چین گفت چین و آمریکا به پیشرفت هایی در مذاکرات تجاری خود دست یافته اند و تا زمانی که هر دو طرف به یکدیگر احترام بگذارند هر مشکلی قابل حل است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، لی یوچنگ، معاون وزیر امور خارجه چین گفت چین و آمریکا به پیشرفت هایی در مذاکرات تجاری خود دست یافته اند و تا زمانی که هر دو طرف به یکدیگر احترام بگذارند هر مشکلی قابل حل است.

لی در مجمع ژیانگشان در پکن گفت هیچ کشوری نمی‌تواند بدون همکاری با کشورهای دیگر موفق شود.دنیا می خواهد چین و آمریکا به این جنگ تجاری پایان دهند. این کار نیاز به شفافیت دارد نه قطع رابطه با کشورها یا ایجاد یک جنگ سرد جدید.

چین نگران بود که آمریکا به دنبال محدود کردن رابطه اقتصادی بین دو کشور یا قطع کامل این رابطه باشد.

هر دو کشور برای حل درگیری های تجاری خود تلاش می‌کنند و آمریکا اعلام کرده مرحله اول قرارداد تجاری با چین بسته شده و دور بعدی عوارض که قرار بود در اکتبر اجرا شود لغو شده است.

لی گفت: تا زمانی که به یکدیگر احترام بگذاریم و به دنبال همکاری متقابل باشیم، هیچ اختلافی بین دو کشور نیست که حل نشده بماند.

چین می خواهد زندگی بهتری برای مردم کشورش فراهم کند . ما نمی‌خواهیم چیزی را از کسی بگیریم. چین قصد ندارد جای کسی را بگیرد یا کسی را تهدید کند..

معاون وزیر امور خارجه چین گفت چین و آمریکا سالهاست از طریق همکاری اختلافات خود را حل کرده اند.وی همچنین هشدار داد که چین منافع اصلی خود را کنار نمی گذارد و به کشورهای دیگر اجازه نمی دهد امنیت آن را تضعیف کنند.

هیچ کس نباید از چین انتظار داشته باشند با پیامدهای نادیده گرفتن منافعش کنار بیاید در خشکی و چه در دریا، چه در تایوان، هنگ کنگ شین‌جیانگ یا تبت».

وزارت امور خارجه چین هفته گذشته قانونگذاران آمریکا را به داشتن نیت های بد برای تضعیف ثبات هنگ‌کنگ در مسائل مربوط به اعتراضات ضد دولتی محکوم کرد.لی گفت:« چین به حفاظت از امنیت ملی خود ادامه می دهد. دنیا به خاطر توسعه چین تبدیل به مکانی امن تر و آرام تر شده است».

جنگ تجاری و افزایش درگیری های چین و امریکا کشورهای منطقه را نگران تاثیر آن بر اقتصادشان کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها