حبیب الله سلامی مشاور مدیرعامل بانک کشاورزی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران که روز چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ در همایش مدیران شعب بانک کشاورزی در بابلسر در باره اثر کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی بر متغیرهای اقتصادی در بخش کشاورزی سخن می گفت، با تشریح نظریه های مختلف اقتصادی در مورد نرخ سود نتیجه گرفت که مشکل اساسی در تجهیز منابع نرخ سود نیست بلکه کمبود منابع مالی است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، سلامی با تشریح الگوی اقتصادی کشورنشان داد که اساسا کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی در شرایطی که محدودیت منابع مالی وجود دارد تاثیر چندانی بر کاهش قیمت ها ندارد و افزایش بهره وری بخش کشاورزی تاثیر چشمگیری بر رشد اقتصادی خواهد داشت.

در این همایش همچنین محمدرضا غفوری مدیر امور مشتریان و بانکداری عمومی، سیاست ها و برنامه های بانک در حوزه بازاریابی و تجهیز منابع را تشریح کرد و جذب ۱۱۵ هزار میلیارد ریال سپرده مردمی در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۴ را از جمله هدف گذاری های بانک کشاورزی در این حوزه اعلام کرد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت های بازار بورس کالا و فرابورس، از اجرای طرح پایلوت در خوزستان برای بورس کالای کشاورزی محصول ذرت و برنامه ریزی برای کشمش و زعفران خبر داد و از مدیران استان ها خواست تا آموزش های لازم برای معامله گری در بورس به همکاران منتخب در شعب داده شود.

غفوری در پایان خواستار استفاده کلیه مدیریت ها از امکانات عقد خرید دین به عنوان یکی دیگر از ظرفیت های بانک کشاورزی شد و طراحی محصولات سپرده ای جدید به منظور جذب منابع ارزان قیمت را برای بانک ضروری دانست.

در ادامه این همایش فرهاد فنودی مدیر امور اعتباری و بانکداری شرکتی ضمن ارائه گزارش کاملی از عملکرد بانک در حوزه اعتبارات ، پرداخت تسهیلات و وصول مطالبات، از ایجاد معاونت اعتبارات خرد در بانک کشاورزی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه درصد بالایی از تسهیلات پرداختی این بانک را تسهیلات خرد با مبالغ کمتر از ۲۰۰ و ۵۰۰ میلیون ریال تشکیل می دهند لذا ایجاد این معاونت از جمله اقدامات موثر و سودمند در بانک کشاورزی است.

طبیبی مدیر امور بین الملل بانک کشاورزی و از دیگر سخنرانان این همایش، با بیان اینکه امروزه ۷۰ درصد مشتریان بانک روال بانکداری سنتی را نمی پسندند گفت:ارائه خدمات بانکداری بین الممل یک مزیت رقابتی است و در صورتی که نتوانیم نیازهای این دسته از مشتریان را برآورده کنیم رقبای ما این کار را خواهند کرد .

وی افزود: در سال های اخیر سهم بانک کشاورزی در تامین مواد غذایی، مواد اولیه و تامین دارو بسیار پر رنگ بوده است و این مهم از طریق عملیات ارزی و بانکداری بین الملل محقق شده است.

طبیبی اظهار کرد: بسیاری از بانک های کشور حفظ مشتریان بزرگ خود در شرایط تحریم را مدیون همکاری بانک کشاورزی در انجام عملیات ارزی هستند.مدیر امور بین الملل بانک کشاورزی با تاکید بر اهمیت بانکداری بین الملل ، نقش اساسی آن در تجهیز منابع بانکی و ریسک پایین انجام عملیات ارزی، خواستار تغییر نگرش مدیران و توجه ویژه به این بخش در استان ها شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت مناسب، وضعیت مطلوب و وجهه مثبت بانک کشاورزی در سطح بین المللی و در حوزه تجارت خارجی، بانکداری بین الملل در دوران پساتحریم می تواند ابزار سودمندی برای رشد و رونق بیشتر بانک کشاورزی باشد.

بر اساس این گزارش در خاتمه این همایش اعضای هیات مدیره و تعدادی از مدیران استان ها به تشریح مسایل و مشکلات مرتبط با تعهدات مدیریت ها در تجهیز منابع، فروش خدمات و وصول مطالبات پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها