آلومینیوم

مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران گفت: هدف شرکت ایرالکو رسیدن به تولید ۱۸۰ هزار تن شمش خالص و شمش آلیاژی در پایان سال جاری است و امیدوار هستیم به این میزان تولید برسیم.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فلزات آنلاین، احمد مجیدی در خصوص ظرفیت تولید آلومینیوم این شرکت، اظهار داشت: شرکت آلومینیوم ایران در حال حاضر با حداکثر ظرفیت خود درحال تولید است و با راه‌اندازی ۷۲ دیگ بازسازی شده، امیدوار هستیم که ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن محصول بیشتری تولید کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر، در کشور سه کارخانه تولید شمش آلومینیوم وجود دارد که شرکت‌های آلومینیوم ایران (ایرالکو)، المهدی و آلومینای ایران هستند. این شرکت‌ها، مواد اولیه خود را از خارج از کشور تامین می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران توضیح داد: حدود ۸۰ درصد از مواد اولیه مورد نیاز تولید این صنعت از سایر کشورها تامین می‌شود.

مجیدی تصریح کرد: شمش آلومینیومی که در حال حاضر تولید می‌شود، نیاز صنایع پایین‌دستی را تامین می‌کند و مازاد آن به خارج از کشور صادر می‌شود. در مجموع سه کارخانه مذکور تا پایان سال جاری، ۲۵۰ هزار تن شمش را تولید خواهند کرد.

وی در مورد حمایت دولت از صنعت آلومینیوم، بیان کرد: دولت حداکثر تلاش خود را در جهت حل مشکلات صنعت آلومینیوم به کار گرفته است و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران خاطرنشان کرد: تامین مواد اولیه از سایر کشورها به دلیل تحریم‌ها، موجب شده که مواد اولیه با قیمت بالاتری در مقایسه با شرایط عادی، خریداری و حمل شود.

وی گفت: شرکت آلومینیوم ایران پس از هشت سال که متحمل ضرر شده بود در سال گذشته به سوددهی رسید که این روند سوددهی در سال جاری همچنان نیز ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها