اين روزها نوسان بهای اونس جهانی طلا زياد شده، از اين رو تحليلگران اينوستينگ سطح مقاومت قيمت اونس در مسير رشد و همچنين سطح حمایت قيمت در روند نزولی را اعلام کردند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، به نقل از رویترز بهای طلا امروز در بازارهای بین المللی در حالی کاهشی شد که دیروز در اواخر وقت این فلز گران بها به ۱۱۰۷ دلار افزایش یافته بود.

 به این ترتیب هر اونس طلا امروز صبح در محدوده ۱۰۹۹ دلار داد و ستد شد، که بر اساس گفته تحلیل گران بازارهای جهانی نوسانات ارزش دلار آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بیشترین تاثیر را بر روند قیمت طلا داشته است.

بر اساس تحليل اينوستينگ، سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی ۱۰۹۹ دلار خواهد بود و در صورتی که این سطح شکسته شود قیمت طلا تا ۱۱۰۵ دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر نیز سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۰۸۷ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد تا ۱۰۷۳ دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

تحلیل کارشناسان اینوستینگ نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا تا پایان هفته جاری تحت تاثیر انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. تحلیل اینوستینگ از روند نوسانات قیمت طلا تا پایان هفته جاری پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا با نوسان چندانی روبرو نشده است و همچنان بالاتر از سطح ۱۰۹۰ دلاری تثبیت شده است.

از طرفی به نظر می‌رسد طی روزهای آینده انتشار آمارهای مربوط به وضعیت خرده فروشی در اقتصاد آمریکا تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت. سخنرانی برخی مقام‌های فدرال رزرو آمریکا در روزهای آینده نیز تاثیر مهمی بر این روند خواهد داشت.

همچنین پایان هفته نیز آمار و اطلاعات مهمی در خصوص وضعیت اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین منتشر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها