پسته

در جریان معاملات نخستین روز از آبان ماه سال ۱۳۹۸ در بورس کالای ایران رکورد معاملات روزانه گواهی سپرده و قراردادهای آتی پسته شکسته شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی روز جاری معامله گران در بازار آتی بورس کالای ایران تعداد بیش از ۱۴ هزار قرارداد آتی پسته را برای تحویل آذر ۹۸ منعقد کردند و ارزش ۱۴۹۵ میلیارد و ۸۷۴ میلیون ریالی را رقم زدند. در این سررسید قیمت ها در بالاترین و پایین ترین سطح به رقم ۱۰۸ هزار و ۷۰۰ تومان و ۱۰۳ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

در تنها سررسید زعفران نگین نیز تعداد ۱۴ هزار و ۶۲۰  قرارداد آتی برای دوره تحویل آبان ۹۸ منعقد شد و ارزش ۱۰۷ میلیارد ریالی برای آن رقم خورد. در قرارداد آتی زعفران رشته ای برای دوره تحویل آبان ماه ۹۸ نیز تعداد ۱۰۴ قرارداد منعقد گردید.

معامله گران بازار آتی در دو نماد فعال قراردادهای زیره سبز نیز در مجموع تعداد ۲۱۰۳ قرارداد را به ارزش ۶۷ میلیارد ریال منعقد کردند.

ثبت رکورد در معاملات گواهی سپرده پسته با معامله ۲۸ تن محصول

در نخستین روز از آبان ماه جاری معامله گران در بازار گواهی سپرده کالایی نیز رکوردی جدید را ثبت کردند. بطوریکه معامله گران در مجموع دو نماد معاملاتی تعداد ۲۸ هزار و ۴۴۱ گواهی سپرده پسته را دادوستد کردند که معامله این تعداد اوراق معادل بیش از ۲۸.۴ تن محصول پسته فندقی ۳۲-۳۰ بوده است.

طی این معاملات در نماد طلای سبز زرند تعداد ۲۴ هزار و ۳۶۹ گواهی سپرده کالایی معادل بیش از ۲۴ تن محصول معامله شد که طی آن قیمت هر کیلوگرم محصول پسته فندقی در بالاترین سطح به ۱۰۷ هزار و ۸۸۹ تومان رسید و در پایین ترین قیمت به رقم ۱۰۱ هزار و ۸۳۲ تومان افت کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد گواهی سپرده پسته فندقی ۳۲-۳۰ سبز دانه کویر نیز ۴۰۷۲ گواهی معادل بیش از ۴ تن محصول معامله شد که بالاترین قیمت هر کیلوگرم پسته فندقی ۳۲-۳۰ در این نماد به ۱۰۵ هزار و ۲۷۹ تومان رشد کرد و پایین ترین قیمت نیز ۱۰۱ هزار و ۸۳۲ ریال به ثبت رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها