بلوم بیلت فولاد

از ژانویه تا سپتامبر سال‌جاری میلادی ترکیه ۲۵.۳ میلیون تن فولاد خام تولید کرده که حدود ۱۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت داشته است. افت تقاضای مصرف‌کننده‌های داخلی و کاهش فروش صادراتی علل اصلی کاهش تولید فولاد ترکیه بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از دنیای معدن، اعمال تعرفه‌های جدید وارداتی بر محصولات ترکیه از جانب اتحادیه اروپا و آمریکا بازار صادرات فولاد ترکیه را با چالش‌های جدیدی روبه‌رو کرد.

تنش جدید ایجاد شده در سوریه و اظهارنظر آمریکا برای دوبرابر کردن تعرفه‌ها نیز بازار را نگران کرد، ولی فعلا تعلیق شده و کارشناسان معتقدند در کل در صورت اجرا هم تاثیر چندانی بر بازار ترکیه نخواهد داشت.

رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ بعد از آنکه ترکیه آتش بس ۵ روزه را در شمال سوریه اعلام کرد، با اعلام رضایت از این تصمیم نیمی از تعرفه‌هایی را که برای فولاد ترکیه در نظر گرفته بود، تخفیف داد و از ۵۰ درصد به ۲۵ درصد رساند.

موسسه آرگوس در این رابطه اعلام کرده است که با اعمال تعرفه روی فولاد ترکیه قیمت این محصول به‌طور متوسط ۲.۵ دلار در هر تن به‌صورت روزانه در بازار این کشور کاهش یافته است، اما از زمان بازگشت ترامپ از تصمیم خود بار دیگر قیمت‌ها روند رو به رشدی در پیش گرفتند و خود را اصلاح کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها