مدیرعامل بورس

مدیرعامل بورس کالای ایران در کنفرانس بین‌المللی قیر موسسه آرگوس از راه اندازی بازار آتی قیر و معاملات سلم (سلف موازی) قیر در بورس کالا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، در کنفرانس بین المللی قیر موسسه آرگوس که از روز ۱۹ اردیبهشت ماه در محل هتل اسپیناس پالاس تهران با حضور نمایندگان کشورهای فعال در حوزه تولید و معاملات قیر آغاز شده است، دکتر حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران به ترسیم شمای کلی معاملات قیر در بورس کالا و صادرات قیر از طریق تالار صادراتی این بورس پرداخت و گفت: راه اندازی بازار آتی قیر به منظور پوشش ریسک فعالان بازار این محصول از جمله برنامه های بورس کالای ایران برای توسعه معاملات این کالا است.

وی با اشاره به سایر برنامه های بورس کالا در این رابطه افزود: ما همچنین در نظر داریم معاملات سلم را بر روی کالای قیر راه اندازی کنیم . ضمن آنکه صدور گواهی سپرده کالایی بر اساس دارایی پایه قیر و راه اندازی صندوق های کالایی بر روی قیر از سایر برنامه های بورس کالا در این زمینه به شمار می رود.

گفتنی است، در اولین روز برگزاری کنفرانس قیر موسسه آرگوس در ایران علاوه بر مدیرعامل بورس کالای ایران، سخنرانانی از کشورهای هند، ایران، ترکیه و سریلانکا با اشاره به کیفیت قیر و بازارهای آسیایی این محصول به موضوع صنعت قیر در اروپا و ترکیه، توسعه بازار قیر در سریلانکا و فرآیندهای گمرکی صادرات قیر از ایران پرداختند.

لازم به ذکر است، پس از برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با حضور نمایندگان شرکت های حاضر در کنفرانس، چند میزگرد پیرامون چگونگی ارتقای کیفیت قیر ، بازار قیر در ایران، نوآوری های تکنولوژیک در حوزه صنعت قیر و چالش های پیش روی این صنعت در آسیا و خاورمیانه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها