• ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
  • کد خبر: 33578
نفت

در حالی که با وجود پیشرفت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین آمارهای منتشرشده در چین نشان می‌دهد که رشد اقتصاد این کشور در حال کندشدن است، قیمت نفت پس از افزایش قابل توجه در جلسه قبل، امروز شاهد کاهش بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۲ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش به ۶۱ دلار و ۹۰ سنت رسید. قیمت نفت برنت هفته گذشته بیش از ۴ درصد رشد داشت و بیشترین افزایش هفتگی از ماه سپتامبر را پشت‌سر گذاشت.

قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از افزایش بیش از ۵ درصدی در هفته گذشته که بیشترین رشد هفتگی از ۲۰ سپتامبر بود، امروز با ۱۶ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۵۶ دلار و ۵۰ سنت رسید.

سودآوری شرکت‌های صنعتی چینی در ماه سپتامبر برای دومین ماه متوالی کاهش داشت و قیمت‌های تولیدکننده روند کاهشی خود را تداوم بخشید. این آمارها نشان داد که طولانی شدن جنگ تجاری با آمریکا تأثیر خود را بر ترازنامه شرکت‌های چینی گذاشته و رشد اقتصاد این کشور در حال کند شدن است.

استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت در مؤسسه آکسی تریدر در این باره گفت: به‌دنبال انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد چین در روز یکشنبه شاهد برخی برداشت سودها در بازار نفت بوده‌ایم... اما با توجه به نشانه‌های پیشرفت در مذاکرات تجاری بازار نفت همچنان از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

آمریکا و چین روز جمعه با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که در حال نهایی کردن بخش‌هایی از یک توافق تجاری هستند.

در همین حال، شرکت‌های انرژی آمریکایی این هفته تعداد سکوهای حفاری نفتی خود را کاهش دادند و تعداد سکوها را به پایین‌ترین رقم ۱۱ ماه گذشته رساندند که حاکی از برنامه تولید کنندگان برای کاهش تولید نفت از محل حفاری‌های جدید است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها