چین

در ماه سپتامبر، سود کارخانجات صنعتی چین برای دومین ماه متوالی افت کرد و قیمت تولیدکننده دوباره کاهش یافت. 

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در ماه سپتامبر، سود کارخانجات صنعتی چین برای دومین ماه متوالی افت کرد و قیمت تولیدکننده دوباره کاهش یافت. کند شدن اقتصاد بر اثر جنگ تجاری طولانی چین و آمریکا حالا تاثیر منفی خود را بر بودجه شرکت‌ها نشان می‌دهد.

داده‌هایی که روز یکشنبه توسط اداره ملی آمار چین منتشر شد نشان داد که سود شرکت‌های صنعتی چین در ماه سپتامبر ۵.۳ درصد افت کرده و به ۵۷۵.۶ میلیارد یوآن (معادل ۸۱.۴۸ میلیارد دلار) رسیده است. سود شرکت‌های صنعتی در ماه آگوست هم ۲ درصد افت کرده بود و این نشان می‌دهد شتاب این افت در ماه سپتامبر به شدت افزایش یافته است

در حال حاضر بخش صنعتی عظیم چین فشار زیادی را از سوی تنش‌های تجاری و تعرفه‌های چین و آمریکا بر واردات یکدیگر، متحمل شده است. سود این شرکت‌ها از نیمه دوم سال قبل به شکلی محسوس کاهش یافت، هرچند با اقدامات حمایتی دولت چین، این بخش توانست چند بار موقتا به رشد بازگردد.

در بازه ژانویه سپتامبر، شرکت‌های صنعتی توانستند ۴.۵۹ تریلیون یوآن به درآمد داشته باشند که این ۲.۱ درصد نسبت به سال گذشته افت داشته است. این داده‌ها نشان می‌دهند که شرایط در حال بدتر شدن است، چرا که در ۸ ماه ابتدایی امسال، این درآمد ۱.۷ درصد افت کرده بود.

سود شرکت‌های دولتی چین هم در ۳ سه ماهه اول امسال ۹.۶ درصد افت کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها