• ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
  • کد خبر: 33743
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶ سنت کاهش به ۶۱ دلار و ۵۱ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمار ذخایر نفت خام آمریکا هستند و نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی بر نشانه های مثبت از مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین سایه افکنده است، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶ سنت کاهش به ۶۱ دلار و ۵۱ سنت رسید. قیمت نفت برنت روز دوشنبه ۰.۷ درصد افت کرده بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۱۲ سنت کاهش به ۵۵ دلار و ۶۹ سنت رسید. در جلسه قبل قیمت نفت خام آمریکا ۱.۵ درصد افت کرده بود.

به دنبال کاهش ذخایر نفت خام آمریکا و بروز نشانه هایی از کاهش تنش های تجاری بین آمریکا و چین، قیمت نفت هفته گذشته رشد چشمگیری داشت، اما نگرانی هایی که دیروز در مورد رشد ضعیف اقتصاد جهانی ایجاد شد، امیدها نسبت به افزایش تقاضا برای نفت حتی با وجود پیشرفت در مذاکرات تجاری را از بین برد.

بر اساس پیش بینی تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز، میزان ذخایر نفت خام آمریکا که در هفته ماقبل هفته پیش به شکل غیرمنتظره ای افت کرده بود، در هفته گذشته حدود ۷۰۰ هزار بشکه افزایش داشته است.

تجار پیشتر با اشاره به اطلاعات به دست آمده از داده های موسسه گنسکیپ گفته بودند، میزان ذخایر نفت خام در کوشینگ اوکلاهاما در هفته منتهی به ۲۵ اکتبر حدود ۱.۵ میلیون بشکه رشد داشت هاست.

آمارهای انستیتوی نفت آمریکا اواخر امروز منتشر می شود و آمارهای رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز فردا منتشر خواهد شد.

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع است که آیا تعلیق تعرفه ها بر ۳۴ میلیارد دلار کالای چینی را که روز ۲۸ دسامبر منقضی خواهد شد تمدید کند یا نه.

ترامپ دیروز گفته بود انتظار دارد بخش مهمی از توافق تجاری با چین پیش از موعد مقرر به امضا برسد، اما اشاره ای به زمان دقیق این توافق نکرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها