آلومینیوم

چین بزرگ‌ترین تولیدکننده شمش خالص آلومینیومی در دنیا، در ماه سپتامبر، بیشترین میزان کاهش را داشته، به گونه‌ای که حدود سه درصد میزان تولیدات این کشور نسبت به ماه قبل از آن، کمتر شده است؛ البته میزان تولیدات در تمام دنیا در ماه گذشته دارای شیب نزولی و کاهشی بوده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فلزات آنلاین، چین بزرگ‌ترین تولیدکننده شمش خالص آلومینیومی در جهان به شمار می‌آید به گونه‌ای که نیمی از تولیدات جهان مربوط به این کشور است؛ البته میزان تولیدات کشور چین در دو ماه اخیر، کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است. به نحوی که در ماه اوت میزان تولید این کشور به دو میلیون و ۸۷۸ هزار تن آلومینیوم رسید که نسبت به ماه قبل از آن (اوت) که میزان تولیدات این کشور دو میلیون و ۹۷۴ هزار تن بود، کاهش سه درصدی را در زمینه تولید این محصول در چین شاهد هستیم.

کشورهای حوزه خلیج فارس، دومین منطقه‌ای است که بیشترین میزان تولید آلومینیوم در جهان را دارد که علی‌رغم افزایش میزان تولیدات در ماه‌های جولای و اوت، در سپتامبر میزان تولید این منطقه سه درصد افت داشت و به ۴۵۶ هزار تن رسید.

میزان تولیدات آلومینیوم در قاره آسیا (به جز چین)، در ماه سپتامبر ۲.۹ درصد کاهش یافته و از ۳۷۴ هزار تن به ۳۶۳ هزار تن رسیده است.

گفتنی است، میزان تولیدات آلومینیوم اروپای شرقی و مرکزی در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن، کاهش ۳.۴ درصد داشته و با اینکه در ماه‌های اوت و جولای ۳۵۶ هزار تن آلومینیوم در این منطقه تولید شده، اما در سپتامبر میزان تولیدات به ۳۴۴ هزار تن کاهش داشته است.

آمریکای شمالی در ماه سپتامبر، ۳۱۰ هزار تن آلومینیوم تولید کرده است که نسبت به ماه قبل از آن میزان تولیدات این منطقه، ۳.۴ درصد یا ۱۱ هزار تن کاهش یافت.تولیدات آلومینیوم اروپای غربی در ماه سپتامبر، ۳.۵ درصد یا معادل ۱۰ هزار تن نسبت به ماه اوت افت داشته و به ۲۷۶ هزار تن رسیده است.

اقیانوسیه در میان تولیدکنندگان آلومینیوم بیشترین میزان کاهش فعالیت را داشته است، به گونه‌ای که میزان تولیدات این قاره حدود ۱۵۸ هزار تن است که البته در ماه اخیر میزان تولیدات این منطقه، چهار درصد افت داشته و از ۱۶۵ هزار تن به ۱۵۸ هزار تن رسیده است.

همچنین، میزان تولیدات آلومینیومی آفریقا در ماه سپتامبر، نسبت به ماه اوت ۵ هزار تن، کاهش داشته است و از ۱۳۹ هزار تن به ۱۳۵ هزار تن رسیده است.

آمریکای جنوبی با اینکه سومین منطقه‌ای است که بیشترین میزان تولید آلومینا را در جهان دارد اما در میان مناطق و کشورهای تولیدکننده آلومینیوم، سهم اندکی برای تولید به خود اختصاص داده، به گونه‌ای که آلومینیوم تولیدی این منطقه ۹۴ هزار تن، است.

در مجموع در سه ماه گذشته، روند تولید آلومینیوم در جهان نزولی بوده است و میزان تولید این ماده اولیه در جهان از ۵ میلیون و ۳۲۹ هزار تن به ۵ میلیون و ۱۶۳ هزار تن رسید، به این ترتیب، افت ۰.۳ درصدی را در این حوزه شاهد هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها