نفت

مدیر مالی بریتیش پترولیوم گفت: قیمت نفت برنت به خوبی روی ۶۰ دلار در هر بشکه ثابت شده است ولی درگیری تجاری چین و آمریکا احتمالاً تقاضای نفت را کاهش می دهد و در نتیجه قیمت نفت به جای افزایش کاهش خواهد یافت .

به گزارش «کالاخبر» به نقل از اویل پرایس، برایان گیلواری، مدیر مالی بریتیش پترولیوم، یکی از بزرگترین شرکت های نفت دنیا گفت قیمت نفت برنت به خوبی روی ۶۰ دلار در هر بشکه ثابت شده است ولی درگیری تجاری چین و آمریکا احتمالاً تقاضای نفت را کاهش می دهد و در نتیجه قیمت نفت به جای افزایش کاهش خواهد یافت .

گیلواری این اظهارات را پس از آن بیان کرد که بریتیش پترولیوم ۴۱ درصد کاهش در درآمد خالص خود را در سه ماهه سوم سال جاری میلادی اعلام کرد .این کاهش درآمد نتیجه پایین بودن قیمت نفت وهزینه های نگهداری و کاهش تولید نفت به خاطر شرایط جوی بوده است .

طبق گفته این مقام اجرایی بریتیش پترولیوم، رشد تقاضای جهانی نفت در سه ماهه سوم سال جاری میلادی فقط ۹۰۰ هزار بشکه در روز بود که نسبت به ۱.۳ میلیون بشکه سه ماهه اول و یک میلیون بشکه در روز سه ماهه دوم پایین تر بود .وی گفت بی‌ثباتی در تقاضا هم بر قیمت نفت در بحبوحه جنگ تجاری چین و آمریکا تاثیر گذاشته است .

بریتیش پترولیوم سه ماهه سوم سال را با سود ۲.۳ میلیارد دلار به پایان رساند که نسبت به ۳.۸ میلیارد دلار سال قبل کمتر بود. کاهش درآمد این شرکت بیشتر تحت تاثیر هزینه تعمیرات و نگهداری، طوفان بری در خلیج مکزیک و قیمت پایین نفت قرار داشت .

بریتیش پترولیوم در اوایل همین ماه هشدار داده بود طوفان بری که در اواسط جولای از خلیج مکزیک آمریکا گذشت به تولید نفت این شرکت بزرگ در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ضربه زده و حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز تولید معادل های نفتی آن را کاهش داده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها