• ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
  • کد خبر: 33959
طلا

یک استراتژیست بین المللی بر این باور است که تثبیت قیمت جهانی طلا بالاتر از ۱۵۰۰ دلار یک حرکت و اقدام مناسب برای جلب سرمایه گذاران بیشتر است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از کیتکو نیوز ، جورج میلینگ استنلی تحلیلگر ارشد State Street Global Advisors تاکید کرد: اگر طلا بتواند بالاتر از سطح حساس و روانی ۱۵۰۰ دلاری تثبیت شود، این یک نشانه خوب و موثر برای جذب سرمایه گذاران بیشتر خواهد بود.

وی در ادامه افزود: مقاومت طلا در محدوده قیمتی ۱۵۰۰ دلاری نشان می دهد که نااطمینانی تاچه حد در بازارهای مالی افزایش یافته است. من از تثبیت قیمت طلا در محدوده ۱۵۰۰ دلار راضی هستم. الان افراد زیادی از طلای ۲۰۰۰ دلاری صحبت می کنند و این مساله من را نگران می کند چرا که سرمایه گذاران نباید انتظار داشته باشند که قیمت طلا خیلی سریع به ۲۰۰۰ دلار برسد.

این تحلیلگر اقتصادی تصریح کرد: به نظر من قیمت طلا صعودی خواهد بود ولی این یک روند تدریجی و آرام است. وضعیت بدهی های کشورهای توسعه یافته و صنعتی و نگرانی های موجود در بازارهای مالی و سهام، در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

میلینگ استنلی گفت: سیاست های انبساطی پولی آمریکا نیز به نفع قیمت طلا خواهد بود. تنش های تجاری بین آمریکا و چین نیز عامل مهمی برای تقویت قیمت طلا به شمار می رود. تشدید تنش های سیاسی در آمریکا پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نیز می تواند تقاضای جهانی برای طلا را به شدت افزایش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها