بورس کالا

معاملات روز گذشته ( سه شنبه) بازار آتی بورس کالای ایران در حالی به پایان رسید که بیش از ۴۷ هزار و ۴۵۰ قرارداد زعفران نگین در دو سررسید معاملاتی آبان و دی ۹۸ منعقد شد.

به گزارش «کالاخبر»؛حجم قراردادهای آتی زعفران نگین برای تحویل در آبان ماه ۹۸ نیز به رقم ۱۴ هزار و ۳۰۷ قرارداد رسید و ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریالی را در پی داشت. در سررسید دی ماه همین قرارداد نیز معامله گران تعداد ۳۳ هزار و ۱۵۰ قرارداد را به ارزش حدودی ۳۰۷ میلیارد و ۸۷۳ میلیون ریال منعقد کردند.

تعداد ۱۹۹۶ قرارداد آتی زعفران رشته ای نیز برای سررسید آبان ۹۸ منعقد گردید که ارزش حدود ۱۳ میلیارد و ۲۷۹ میلیون ریالی را رقم زد. حجم معاملات آتی زعفران رشته ای تحویل دی ماه نیز به ۲۱۴۲ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۱۵ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال رسید.

در جریان معاملات روز سه شنبه معامله گران با انعقاد ۵ هزار و ۸۸۸ قرارداد آتی پسته فندقی ۳۲-۳۰ ارزشی بیش از ۶۱۳ میلیارد ریال را رقم زدند که این تعداد قرارداد منعقده معادل دادوستد نزدیک به ۵۸۹ تن پسته در بورس کالای ایران است و هر کیلوگرم از محصول پایه در آخرین معامله به رقم ۱۰۳ هزار و ۶۰۰ تومان دادوستد شد. قیمت هر کیلوگرم پسته در قالب معاملات آتی در بالاترین سطح به رقم ۱۰۵ هزار و ۴۰۰ تومان رشد کرد و در پایین ترین قیمت به رقم ۱۰۲ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

در نماد زیره سبز تحویل آبان ۹۸ تعداد ۶۵۰ قرارداد به ارزش نزدیک به ۲۱ میلیارد ریال منعقد شد. در سررسید آذر ماه قرارداد آتی زیره سبز نیز معامله گران با انعقاد ۱۲۷۵ قرارداد ارزش ۴۱ میلیارد و ۶۲۷ میلیون ریالی را به ثبت رساندند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها