آتی

معاملات امروز قراردادهای آتی بورس کالای ایران در حالی پایان یافت که معامله گران در انتظار برای گشایش سه نماد جدید بر پایه محصول زعفران نگین، زعفران پوشال و پسته فندقی و در مقابل توقف نمادهای سررسید آبان ماه بودند؛ همچنین در پایان معاملات امروز، انعقاد ۶۶ هزار و ۹۰۰ قرارداد به ارزش ۸۵۵.۸ میلیارد ریال بر تابلوی قراردادهای آتی ثبت شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ در جریان معاملات امروز تعداد ۳۹۹۹ قرارداد آتی پسته فندقی به ارزش ۴۰۹ میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال منعقد شد و طی آن قیمت هر کیلوگرم از این محصول در آخرین معامله به قیمت ۱۰۲ هزار تومان افت کرد. معامله گران در سررسید مذکور تعداد موقعیت های باز را به ۵۴۵۶ موقعیت کاهش دادند.

قراردادهای آتی زعفران نگین نیز در معاملات پایانی خود با افت قیمت مواجه شدند. به طوری که طی روز جاری ۳۲ هزار و ۷۴۷ قرارداد آتی زعفران نگین با دوره تحویل دی ماه ۱۳۸۹ منعقد شد و با ثبت قیمت ۹۳ هزار ریالی برای هر گرم محصول در آخرین معامله، ارزش ۳۰۳ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریالی برای این سررسید رقم خورد.

در سررسید آبان ماه قرارداد آتی زعفران نگین نیز قیمت هر گرم محصول به ۷۰ هزار ریال افت کرد. قرارداد مذکور در حالی آخرین روز معاملاتی خود را تجربه کرد که با انجام فرآیند تحویل محصول، حجم معاملات آن به ۱۲ هزار و ۳۱۸ قرارداد رسید و ارزش ۸۶ میلیارد ریالی برای آن به ثبت رسید.

معامله گران در سررسید آبان قرارداد آتی زعفران پوشال معمولی نیز در حالی اقدام به بستن موقعیت های باز خود کردند که این قرارداد فردا آخرین روز معاملاتی خود را پشت سر می گذارد. در سررسید مذکور حجم معاملات به ۶۴۷۳ قرارداد و ارزش آن به  حدود ۴۶ میلیارد ریال رسید.

حجم معاملات قرارداد آتی زعفران پوشال معمولی سررسید دی ماه ۱۳۹۸ نیز به ترتیب ۱۰ هزار و ۹۳۸ قرارداد و ارزش معاملات آن ۸۰ میلیارد ریال ثبت شد.

این گزارش می افزاید، طی روز جاری، در مجموع دو سررسید آبان و آذر ۹۸ قرارداد آتی زیره سبز در حالی تعداد ۵۱۸ قرارداد به ارزشی نزدیک به ۱۷ میلیارد ریال منعقد شد که قیمت هر کیلوگرم محصول در آخرین معامله با افزایش نسبت به قیمت تسویه روزانه همراه شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها