آتی

دادوستد دو میلیون گواهی سپرده کالایی و ۴۵۷ هزار قرارداد آتی در جریان معاملات هفته گذشته بورس کالای ایران در آماری قابل توجه معامله گران نزدیک به دو میلیون گواهی سپرده کالایی و بیش از ۴۵۷ هزار قرارداد آتی دست به دست کردند.

به گزارش «کالاخبر»، در جریان معاملات هفته گذشته در بورس کالای ایران، معامله گران در حالی بیش از ۴۵۷ هزار قرارداد آتی را به ارزشی بیش از ۸۶۲۵ میلیارد و ۳۲۹ میلیون ریال دادوستد کردند که این ارقام نسبت به هفته پیش از آن به ترتیب با افزایش ۴۴ و ۶۰ درصدی همراه بوده است.

در جریان این معاملات، طی دو سررسید آذر و بهمن قرارداد آتی پسته فندقی در مجموع تعداد ۳۸ هزار و ۸۶۹ قرارداد به ارزشی بیش از ۴۱۴۹ میلیارد ریال در حالی منعقد شد که سررسید بهمن ماه تنها در یک روز معاملاتی پس از بازگشایی نماد، با معامله ۶۶۶۳ قرارداد ارزش ۷۵۷ میلیارد ریالی را رقم زد.

طی معاملات هفته گذشته بیشترین حجم معاملات در نمادهای قراردادهای آتی زعفران نگین رقم خورد؛ به طوری که در سررسید دی ماه ۹۸ بیش از ۱۸۳ هزار قرارداد و در سررسید اسفند ماه آن حدود ۱۸۰ هزار قرارداد آتی زعفران نگین در حالی منعقد شد که در مجموع انعقاد این تعداد قرارداد ارزش ۳۷۵۷ میلیارد و ۶۹۴ میلیون ریالی را در پی داشت.

در سررسید آبان ماه همین قرارداد نیز که روزهای پایانی قبل از فرارسیدن موعد تحویل محصول را سپری می کند، ۱۲ هزار قرارداد به ارزشی نزدیک به ۸۶ میلیارد و ۳۲۸ میلیون ریال منعقد شد.

در سه سررسید آبان، دی و اسفند ماه ۱۳۹۸ قرارداد آتی زعفران پوشال معمولی نیز در مجموع حدود ۳۰ هزار و ۵۰۰ قرارداد منعقد شد و ارزش ۲۲۷ میلیارد ریالی برای آن به ثبت رسید.

حجم قرارداد آتی زیره سبز در حالی در دو سررسید آبان و آذر ماه ۱۳۹۸ در مجموع به ۱۱ هزار قرارداد و ارزش معاملات آنها به بیش از ۴۰۵ میلیارد ریال رشد کرد که این ارقام نسبت به معاملات هفته پیش از آن با رشد قابل توجهی به ویژه در سررسید آذر ماه همراه شد.

از بازار گواهی سپرده کالایی چه خبر؟

در جریان معاملات هفته گذشته یک میلیون و ۹۵۷ هزار گواهی سپرده کالایی به ارزشی بیش از ۵۲۵ میلیارد و ۵۱۵ میلیون ریال دادوستد شد که بیشترین حجم و ارزش این معاملات به ترتیب مربوط به گواهی سپرده زعفران نگین نو و سکه تمام بهار آزادی بوده است.

معامله گران طی هفته گذشته بیش از ۷۱ هزار گواهی سپرده سکه طلا را به ارزشی حدود ۲۸۶ میلیارد ریال معامله کردند و معامله ۹۲۸ هزار و ۶۹۳ گواهی سپرده زعفران نگین با سررسید انبار آبان ماه ۱۳۹۹ ارزش ۸۷ میلیارد و ۳۲۹ میلیون ریالی را در پی داشت.

بیش از ۶۳ هزار و ۷۰۰ گواهی سپرده زعفران پوشال با سررسید انبار آبان ماه ۱۳۹۹ نیز در حالی مورد معامله قرار گرفت که ارزش ۴.۸۵ میلیارد ریالی را رقم زد.

معامله گران همچنین ۷۸۴ هزار و ۲۸۸ گواهی سپرده زعفران نگین با سررسید انبار آبان ماه امسال را در حالی معامله کردند که ارزش بیش از ۵۵.۶ میلیارد ریالی برای آن به ثبت رسید.

طی این معاملات ارزش معامله ۳۷۳۶ گواهی سپرده زیره سبز به بیش از ۱.۲ میلیارد ریال رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها