• ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
  • کد خبر: 34424
بورس

انتشار صورت درآمد شرکت های بورسی و پیشرفت‌های مذاکرات تجاری آمریکا و چین با استقبال گسترده معامله‌گران وال استریت مواجه شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از آسوشیتد پرس، شاخص‌های بورسی در معاملات آخر هفته تحت تاثیر اخبار مربوط به اقتصاد آمریکا قرار گرفتند؛ برخی از شرکت‌های بزرگ بورسی آمریکا از سودآوری بالای خود در سه ماهه سوم سال خبر داده و از طرف دیگر چین و آمریکا نیز به رسیدن به توافق تجاری نزدیک تر شده‌اند. در عین حال جروم پاول- رئیس بانک مرکزی آمریکا- گفته است چشم انداز اقتصادی این کشور در سطح مطلوبی باقی مانده است.

جیجی کیان هان - استراتژیست ارشد بازارهای جهانی در موسسه "تی دی امریترید " - در این باره می‌گوید: عملکرد بسیاری از شرکت‌ها در سه ماهه سوم سال بهتر از چیزی بود که انتظارش را داشتیم. یک فصل درآمدی باورنکردنی را سپری نکردیم اما عملکرد بالاتر از حد انتظارات بود. آتش بس موقت جنگ تعرفه‌ها به ویژه روی بخش اشتغال موثر بوده است.

در وال استریت، شاخص‌ها  همگی صعودی بودند تا جایی که شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج"  ۰.۸  درصد جهش کرد و به ۲۸ هزار و ۴.۸۹  واحد رسید و رکورد جدیدی را به ثبت رساند، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۷۷ درصد صعود تا سطح ۳۱۲۰.۴۶ واحدی بالا رفت و در بالاترین سطح تاریخ خود ایستاد و دیگر شاخص مهم بورسی یعنی " نزدک کامپوزیت" با جهش ۰.۷۶ درصدی در سطح ۸۵۴۰.۸۳ واحدی بسته شد و رکورد قبلی خود را جابجا کرد.

ویلی دلاویچ - استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در موسسه "بیرد " - گفت: در طول هفته گذشته با اخبار چالش برانگیز زیادی مواجه شدیم، پس ازآن که اخبار منفی نتوانستند باعث ریزش بیشتر شوند، خوش بینی‌ها در بازار افزایش پیدا کرده است.

در اروپا، بازارهای مالی کماکان تحت تاثیر وقایع مربوط به برگزیت و چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار دارند. نظرسنجی ها کماکان نشان می‌دهند حزب حاکم محافظه کار از رقیب اصلی خود یعنی حزب کارگر پیش است اما هنوز نتوانسته اکثریت لازم برای تشکیل دولت را کسب کند.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها عملکرد مشابهی داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با افزایش ۰.۶۲ درصدی تا ۷۳۰۲.۹۴ واحد بالا رفت، شاخص " کک ۴۰" بورس پاریس با افزایش ۰.۶۵ درصدی در سطح ۵۹۳۹.۲۷  واحد بسته شد و شاخص " دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۴۷ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۲۴۱.۷۵  واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص " ایبکس ۳۵" حدود ۰.۹۶ درصد بالا رفت و به ۹۲۶۱.۴۰  واحد رسید.

از سوی دیگر در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با جهش ۰.۷ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۳۰۲.۳۲  واحدی بالا رفت، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با افزایش  ۰.۰۱  درصدی به ۲۶ هزار و ۳۲۶.۶۶  واحد رسید. در چین شاخص " شانگهای  کامپوزیت " با ریزش ۰.۷۴ درصدی در سطح ۳۸۷۷.۰۹  واحد بسته شد. در استرالیا شاخص بورس سیدنی و در کره جنوبی شاخص‌ بورس سئول صعودی بودند.

در بازار طلای سیاه، هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۱.۶۷ درصد افزایش به ۵۷.۷۲  دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با افزایش ۱.۶۴ درصدی به ازای ۶۳.۳۰  دلار در هر بشکه مبادله شد.

همچنین در بازار فلزات گران بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با کاهش ۰.۲۲ درصدی به ۱۴۶۸.۲۱ دلار رسید. هر اونس نقره با کاهش ۰.۴۷ درصدی به ازای ۱۶.۹۵ دلار مبادله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها