افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی به بالاتر از ۵۰ دلار، موجب افزایش گروهی قیمت فلزات پایه طی معاملات روز جمعه در بورس فلزات لندن شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، اگر به معاملات در بازار فلزات پایه داخلی طی سه هفته گذشته بنگریم، خواهیم دید که تغییر روند بهای نفت تاثیر زیادی بر افت و خیز قیمت‌ جهانی این محصولات داشته است، به‌طوری که همچنان حول قیمت ۵۰ دلار ولی با جهت‌گیری مثبت در حرکت است و فلزات به شدت روند افزایشی در پیش گرفته اند. به ویژه اکنون که ارزش دلار در بازارهای جهانی در سطوح بالایی قرار گرفته است و این عامل بر افت و خیز بهای نفت طی مدت اخیر تاثیر بسزایی داشته است.

از طرفی در بازارهای جهانی برای یک ماه پی‌در‌پی قیمت اغلب فلزات پایه با یک جهت‌گیری کاهشی نوسان کرد که افت و خیز قیمت نفت خام و دلار آمریکا به نسبت سبدی از ارز در کنار دورنمای تقاضا و تغییرات موجودی انبارها و برخی مسائل فنی مهم‌ترین دلایل این کاهش قیمت عنوان شد، این در حالی است که در روزهای اخیر با یک افزایش نسبی ولی موقتی قیمت‌ها رو به‌رو هستیم که می‌تواند چراغ راهنمای کوچک برای آینده قیمت‌ها به شمار بیاید.

از سویی نوسان دلار به گونه‌ای در حال تغییر است که می‌تواند قیمت فلزات را به هر سویی که بخواهد متمایل کند. با توجه به این موارد دورنمای قیمت فلزات حالت مبهمی به خود گرفته است.

به این ترتیب دیروز قیمت اکثر فلزات اساسی در بورس لندن با روند مثبتی همراه شد به طوری که آلومینیوم با افزایش بیش از ۳ درصدی به یک هزار و ۶۰۷ دلار در هر تن رسید از طرفی مس نیز با رشد ۲/۹۸ درصدی به ۵ هزار و ۳۱۹ دلار در هر تن رسید که نسبت به روز ۵ شنبه افزایش ۱۵۹ دلاری را تجربه کرد.سایر فلزات همچون سرب ، روی و قلع نیز افزایش یافتند که سرب با رشد بیش از ۵ درصدی نسبت به روز پنجشنبه گذشته بیشترین افزایش معاملات را به ثبت رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها