کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: اجرای همزمان ۱۳۰ پروژه با مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان، راه‌اندازی بورس بین‌الملل، تولید ارز دیجیتال و پرداخت های آینده از این طریق از جمله برنامه های منطقه آزاد کیش است که باعث رونق و کارآفرینی می شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، غلامحسین مظفری، عضو هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین گشایش کیش اینوکس ۲۰۱۹ ضمن بیان مطلب فوق به کارنامه درخشان بازار سرمایه ایران و اثرات مثبت آن بر دیگر بخش های اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر بازار سرمایه به عنوان پیشران اقتصادی کل کشور فعالیت های بسیار ارزنده ای داشته است. آثار ضد تورمی، افزایش قدرت نقد شوندگی و تامین مالی بسیاری از بنگاه های صنعتی از آثار مثبت فعالیت این بازار در کشور به شمار می رود.

وی ادامه داد: یکی از آثار مثبت بازار سرمایه، ساماندهی شرایط مالی بانک ها است. بانک ها با اصلاح ساختاری قابل توجه در یکسال اخیر توانستند بسیاری از مشکلات گذشته خود را جبران کنند. گواه این موضوع نیز رشد بیش از ۶۰ درصدی شاخص این صنعت در بازار سرمایه است که نشان می دهد این نهاد توانسته بار دیگر اعتماد مردم را برای سرمایه گذاری بازیابد.

رییس سازمان منطقه آزاد کیش افزود: نهادهای مالی و اعتباری در این مدت تسهیلات بسیاری را در اختیار بخش خصوصی قرار دادند تا بنگاه های اقتصادی مختلف بتوانند در شرایط تحریمی به حرکت روبه جلو خود ادامه دهند.

وی افزود: استفاده از بازار سرمایه به عنوان پیشران اقتصاد می تواند مسیر تامین مالی صنعت را هموار کند. البته بانک ها نیز با اصلاح ساختار مناسب و تشدید نظارت های بانک مرکزی می توانند بازوی مکمل شکل گیری اقتصاد کارا باشند. رشد ۶۹ درصدی شاخص صنایع بانک ها در بورس نشان می دهد که این گروه از چشم انداز مناسبی برخوردار است. صنعت بیمه نیز در سال های اخیر از رشد خوبی در بورس برخوردار است.

ریس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: صنعت بیمه در کنار بانک و بورس می تواند نقش عمده ای در بهبود تولید ملی داشته باشد.

ایران فرصت بی نظیر سرمایه گذاری

مظفری عنوان کرد: کشورهای دنیا نباید نگران اتفاق های سخت و زودگذر فعلی ایران باشند و می بایست از فرصت های ویژه سرمایه گذاری در ایران استفاده کنند. کیش می تواند به روند جذب سرمایه های خارجی در کشور کمک کند و در عین حال راه اندازی بورس بین الملل تا پایان سال جاری می تواند مبنای تعاملات بنگاه های داخلی با شرکت های خارجی شود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: اجرای همزمان ۱۳۰ پروژه با مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان، تولید ارز دیجیتال و پرداخت های آینده از این طریق از جمله برنامه های منطقه آزاد کیش است که باعث رونق و کارآفرینی می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها