تاربرت

رئیس کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) آمریکا می گوید که در سال ۲۰۲۰، جهان رمز ارزها شاهد عرضه قراردادهای آتی اتریوم در بورس کالا خواهد بود. در این بین بورس کالای شیکاگو که هم اکنون میزبان معاملات قراردادهای آتی بیت کوین است اعلام کرده که در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰، قرارداد اختیار معامله بیت‌کوین را نیز راه ‌اندازی کند.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»؛ هیث تاربرت که در یکی از برنامه‌های هفته فین‌تک در دانشگاه جورج تاون سخن می‌گفت، اعلام کرد: طی ۶ تا ۱۲ ماه آینده، معاملات آتی رمز ارز اتریوم شروع خواهد شد.

رئیس کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) آمریکا با اشاره به اینکه راه‌اندازی یک قرارداد آتی به معنای تکمیل کل فرآیند نیست، افزود: «درباره حجم معاملات نظری ندارم، این به تصمیم بازار بستگی دارد. اما تصورم این است که دست ‌کم توانسته ‌ایم در مورد قابلیت عرضه قراردادهای آتی اتریوم شفاف‌سازی بیشتری انجام دهیم.»

تاربرت اوایل ماه اکتبر گفته بود که اتریوم (به عنوان دومین رمز ارز جهان از نظر ارزش بازار) یک کالا محسوب می‌شود و CFTC مایل است دادوستد قراردادهای آتی آن را مورد تایید قرار دهد. با این حال هنوز روشن نیست چه کسی واقعا علاقه‌مند به عرضه قراردادهای آتی اتریوم در بازار آمریکاست. تاربرت همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: «تاکنون هیچ شرکتی درخواست راه‌اندازی این محصول را ارائه نکرده است اما تصور می‌کنم این اتفاق به زودی رخ خواهد داد.»

تاربرت گفت که تایید راه‌اندازی قرارداد آتی اتریوم به نوع در خواست‌ ها بستگی دارد. به بیان دیگر، شرکت‌ ها می‌توانند راسا تایید و تضمین آن را به عهده گیرند یا از ما بخواهند تا آن را تایید کنیم که روند کار شبیه تایید قراردادهای آتی بیت‌کوین است.

رئیس کمیسیون معاملات آتی کالا افزود:«در حال حاضر، در کنار شرکت‌هایی که قراردادهای آتی بیت‌کوین را عرضه می‌کنند، چهار بورس به معامله محصولات مشتقه رمز ارز اختصاص دارند. خریداران و فروشندگان چنین قراردادهایی می‌توانند مطمئن باشند که دربورس‌های مورد تایید و نظارت این کمیسیون هیچ نوع دستکاری قیمت انجام نمی‌ شود. آنچه بازارهای ما انجام می‌دهند (و طی ۱۵۰ سال گذشته نیز انجام داده‌اند) تضمین شفافیت کافی قیمت است.»

تاربرت همچنین گفت که احتمالا به زودی این کمیسیون دیگر رمز ارزهای موجود را نیز به عنوان "کالا" مورد تایید قرار خواهد داد.

به گزارش «کالاخبر»؛ در این میان سخنگوی بورس کالای شیکاگو (CME) در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این بورس فعلا برنامه‌ای برای عرضه قراردادهای آتی یک رمز ارز جدید را ندارد. در حال حاضر، قراردادهای آتی بیت‌ کوین در این بازار معامله می‌شود. بورس کالای شیکاگو همچنین در نظر دارد در سه ماه نخست سال آینده، قرارداد اختیار معامله بیت‌کوین را نیز راه ‌اندازی کند. در این میان بورس  شیکاگو و بورس بین ‌قاره‌ای درباره احتمال راه‌اندازی قراردادهای آتی اتریوم هنوز پاسخی نداده‌اند. سخنگوی بورس کالای شیکاگو گفت: «در حال حاضر ما بر راه اندازی قرارداد اختیار معامله بیت‌کوین متمرکز شده ‌ایم.»

منبع: CoinDesk

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها