• ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
  • کد خبر: 34582
نفت

قیمت‌های نفت پس از کاهش در دو روز گذشته که تحت تاثیر رشد ذخایر نفت آمریکا و نگرانی‌ها نسبت به رشد ضعیف اقتصاد جهانی روی داد، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی ثابت بود.

به گزارش  «کالاخبر»؛ بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۱ سنت یا ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۵۵ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص قیمت در دو روز گذشته ۴.۳ درصد کاهش داشت.

بهای معاملات آتی نفت برنت با دو سنت یا ۰.۰۳ درصد افزایش، به ۶۰ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت در دو روز گذشته ۳.۸ درصد کاهش داشت.

گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۵ نوامبر به میزان شش میلیون بشکه رشد کرده و به ۴۴۵.۹ میلیون بشکه رسیده است، در حالی که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند این ذخایر به میزان ۱.۵ میلیون بشکه رشد کرده است.

افزایش ذخایر نفت آمریکا که بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است، به نگرانی‌ها نسبت به مازاد عرضه افزود به خصوص پس از این که رویترز گزارش کرد روسیه در نشست رسمی با اوپک بعید است با کاهش بیشتر تولید نفت موافقت کند.

روسیه و سایر تولیدکنندگان غیراوپک با اوپک برای محدودیت عرضه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز تا مارس سال ۲۰۲۰ پیمان بسته اند.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت OANDA، نفت پس از این که روس‌ها اعلام کردند بعید است با کاهش بیشتر تولید در نشست اوپک پلاس موافقت کنند، تحت فشار کاهشی قرار گرفت. اگر آمار موسسه امریکن پترولیوم که نشان داد روند رشد ذخایر ادامه پیدا کرده است با آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا تایید شود، ممکن است باعث ادامه روند نزولی قیمت‌های نفت شود.

تقاضا برای نفت آمریکا در بحبوحه ادامه جنگ تجاری با چین آهسته شده است. امیدها به امضای فاز اول توافق تجاری و پایان مناقشه میان دو طرف، با مخالفت‌ها برای حذف تعرفه‌های وارداتی، ضعیف شده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه تهدید کرد اگر با پکن به توافق نرسد، تعرفه‌های وارداتی روی کالاهای چینی را بالاتر خواهد برد.

بر اساس گزارش رویترز، پیامدهای منفی جنگ تجاری آمریکا و چین در سایر اقتصادهای صنعتی ملموس بوده است. صادرات ژاپن در اکتبر با سریع‌ترین روند سه سال اخیر نزول کرد و اقتصاد این کشور را در معرض خطر رکود قرار داد. واردات نفت به ژاپن که چهارمین خریدار بزرگ نفت است، در اکتبر ۱.۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها