• ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
  • کد خبر: 34652
طلا

تحلیلگران بین المللی بر این باورند که قیمت ۱۴۷۵ دلار به سطح مقاومتی جدیدی برای اونس جهانی طلا تبدیل شده است.

به گزارش «کالاخبر»؛ در حالی که ظاهرا همه عوامل بنیادی برای افزایش و جهش قیمت طلا در بازارهای بین المللی آماده است ولی قیمت این فلز گرانبها طی هفته گذشته نیز با کاهش ۰.۳۷ درصدی روبرو شده و به کمتر از ۱۴۶۵ دلار رسیده است.

تحلیلگران بازار معتقدند که قیمت طلا باید در شرایط کنونی سطح مقاومتی ۱۴۷۵ دلاری را با قدرت بشکند تا بتواند برای رسیدن به هدف ۱۵۰۰ دلاری تلاش کند.

فیلیپ استریبل تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری RJO Futures گفت: دلایل کافی برای افزایش قیمت طلا وجود دارد ولی در شرایط کنونی طلا قادر به ادامه روند صعودی نیست. این یک مشکل بزرگ است. فدرال رزرو از ابتدای امسال تاکنون ۳ بار نرخ بهره را کاهش داده و بانکهای مرکزی جهان نیز خرید طلا را افزایش داده اند. تنش های سیاسی و اعتراضات در برخی کشورهای جهان تشدید شده است. بنابر این دلایل بنیادی کافی برای افزایش تقاضا و قیمت طلا وجود دارد.

وی افزود: به نظر من قیمت ۱۴۷۵ دلار به مقاومت جدیدی تبدیل شده و اگر نتواند این سطح مقاومتی را بشکند، قیمت طلا تا ۱۴۲۵ دلار کاهش خواهد یافت.

تحلیلگران بر این باورند که اخبار مربوط به مذاکرات تجاری آمریکا و چین می تواند مهمترین تاثیر را بر بازار طلا طی روزهای آینده داشته باشد. اگر مذاکرات تجاری دو کشور پیشرفت چشمگیری نداشته باشد، می توان نسبت به افزایش قیمت جهانی طلا در روزهای آینده امیدوار باشیم.

سوکی کوپر تحلیلگر برجسته بانک Standard Chartered نیز گفت: علی رغم ریسک کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت، چشم انداز بازار طلا در بلندمدت امیدوار کننده است. هرگونه کاهش قیمت به کمتر از ۱۴۵۰ دلار بهترین فرصت برای خرید طلا خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها