دژپسند

سرمایه‌گذاری خارجی در ۷ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش «کالاخبر»؛ فرهاد دژپسند در دومین نشست هم اندیشی با اقتصاددانان جوان، اظهار داشت: درخواست من از شما نخبگان جوان اقتصادی این است که بگویید برای کوچک کردن دولت و واگذاری شرکت‌های دولتی چگونه عمل کنیم که مفسده، بحران اجتماعی و ناکارآمدی جدیدی شکل نگیرد؟

وی اضافه کرد: شما اقتصاددانان جوان به ما بگویید چگونه عمل کنیم که خصوصی سازی، فرصت و باراندازی برای یک عده نشود که بیایند بگویند این مجموعه واگذار شده زمین خوبی دارد بنابراین ماشین آلات آن را می‌فروشیم و زمین را تغییر کاربری خواهیم داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اقتصاددانان جوان باید طرح‌های بنیان ساز را برای آینده کشور ارایه کنند تا به واسطه آن اقتصاد کشور در ریلی قرار گیرد که همواره با رشد مضاعف همراه و مانا باشد، یعنی اگر نفت به هر دلیلی از بودجه خارج شد دولت برای ارایه خدمات نباید مشکل داشته باشد.

وی افزود: یکی از محورهایی که روی آن تمرکز داریم بازار سرمایه است، زیرا شرایط بانکی و بودجه دولت را می‌دانیم بنابراین باید قطب سومی در تامین مالی تعریف شود و بنیان‌ها بر آن قرار گیرد که همان بازار سرمایه است یعنی بنگاه‌های نیازمند تامین مالی باید احساس کنند که بازار سرمایه منجی آنها است، ‌این که چگونه می‌توانیم بورسی را در این ساختار بپرورانیم نیازی است که نخبگان جوان اقتصادی می‌توانند در آن ورود و پیشنهادهای خود را ارایه کنند.

دژپسند گفت: در شرایطی که دشمن از همه حیله‌های خود استفاده کرده تا راه‌های ورود منابع را به کشور مسدود کند باید ببینیم چگونه می‌توانیم با روش‌های جدید از منابع خارجی استفاده کنیم، البته سرمایه گذاری خارجی در ۷ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته، اما نیاز ما بیش از این است، بنابراین شما نخبگان جوان اقتصادی پیشنهاد بدهید که چگونه می‌توانیم سرمایه گذاری خارجی را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه در دایره هم اندیشی نمی‌خواهیم راهکارها در مقطع زمانی و مکانی بوده و مربوط به موضوع خاص باشد افزود: ایده اگر مطرح شود و به جریان بیافتد سرانجام نتیجه خواهد داد، اما اگر دستگاه‌ها مقاومت می‌کنند شما نخبگان اقتصادی باید راه‌های شکستن مقاومت دستگاه‌ها را ارایه کنید؛ به نظر من یکی از راه‌های شکستن مقاومت دستگاه‌ها و به حداقل رساندن فساد اقتصاد، هوشمند کردن اقتصاد است.

دژپسند درباره حذف مقررات زائد از تولید اقتصاد کشور گفت: هر دو هفته یکبار در هیئت مقررات زدایی وزارت اقتصاد، ‌ مقررات زائد را حذف می‌کنیم که این بخش قابل توجهی از موانع را رفع می‌کند، اما باید توجه کرد اگر مجوز و مقرره زائدی از در بیرون انداخته شد از پنجره ورود نکند.

وزیر اقتصاد همچنین افزود: هدف ما از ایجاد شبکه تعاملی با نخبگان اقتصادی جوان، کادر پروری، کادر سازی و کادریابی برای اداره امور اقتصادی کشور است. دژپسند در ادامه دومین نشست هم اندیشی با اقتصاددانان جوان گفت: دیدگاه های نخبگان جوان اقتصادی پس از دریافت، تکمیل و به منظور اجرایی شدن در طرح های این وزارتخانه به کارگیری می شود.

وی افزود: برای استفاده از ایده ها و راهکارهای نخبگان جوان اقتصادی از طریق شبکه تعاملی ایجاد شده، به صورت برخط پیشنهادها و دیدگاه های این نخبگان را دریافت و در هسته‌های هم اندیشی مطرح و استفاده خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها