چین

منابع آگاه از احتمال عرضه شش میلیارد دلار اوراق قرضه دلاری توسط چین خبر دادند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از بلومبرگ، برخی از منابع آگاه در وزارت دارایی چین اعلام کرده اند که این کشور در نظر دارد شش میلیارد دلار اوراق مبتنی بر دلار را به بازار عرضه کند. این مساله که در صورت تحقق، یک رکورد جدید در عرضه این اوراق توسط چین خواهد بود، شامل همه اوراق قرضه میان مدت و بلندمدت یعنی اوراق سه ساله، پنج ساله و ۱۰ ساله خواهد بود.

وزارت دارایی چین هنوز حاضر به اظهار نظر در این خصوص نشده است.این برای سومین سال متوالی خواهد بود که چین اوراق بدهی دلاری منتشر می‌کند.

آن ژانگ، مدیر بخش درآمدهای ثابت منطقه آسیا در بانک " جی پی مورگان" گفت: این اقدام بار دیگر این فرض را تایید می‌کند که چین در حال توسعه یک بازار اوراق خارجی برای معامله گران است.

به گفته این منابع، هم‌چنین قرار است چین برای نخستین بار نسبت به صدور اوراق قرضه ۱۵ ساله مبتنی بر یورو اقدام کند. سال گذشته چین سه میلیارد دلار و سال ۲۰۱۷ این کشور دو میلیارد دلار اوراق قرضه دلاری منتشر کرده بود که شش میلیارد دلار سال جاری یک رکورد جدید در این زمینه محسوب می شود.

در حال حاضر بازار اوراق قرضه دلاری در چین ۷۴۰ میلیارد دلار ارزش دارد. در هفته‌های اخیر و به دنبال کاهش تنش های تجاری بین پکن و واشنگتن، بازده اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا پایین‌تر آمده و ارزش یوان در برابر دلار به ثبات نسبی رسیده و همین مساله شرایط را برای عرضه اوراق دلاری جدید توسط چین مساعد کرده است.

در حال حاضر چین دومین بازار بزرگ اوراق قرضه جهان پس از آمریکا است اما به گفته بکی لیو، مدیر بخش اقتصاد کلان چین در بانک " استاندارد چارترد" ابزارهای مالی در این کشور در مقایسه با آمریکا بسیار کمتر توسعه داده شده‌اند.

طبق اعلام سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا، امروز (دوشنبه) بازدهی اوراق قرضه یک ساله ۱.۵۱ درصد، اوراق قرضه سه ساله ۱.۶۲ درصد و اوراق قرضه پنج ساله ۱.۷۱ درصد بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها