تالار

تالار معاملات فیزیکی، نماد و سمبل بورس کالای ایران است و سبب باورپذیرتر شدن معاملات برای فعالان صنایع مختلف و سرمایه گذاران داخلی و خارجی می شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» مهدی میرشاه محمدی، مدیرعامل کارگزاری پگاه یاوران نوین با بیان این مطلب گفت: با توسعه سیستم های معاملاتی، الکترونیکی شدن معاملات در دستور کار بورس کالای ایران قرار گرفت و این موضوع با ایجاد سیستم معاملات چند کالایی توسعه پیدا کرد.

وی افزود: استقرار معاملات الکترونیکی به طوری که هر فردی در هر مکانی بتواند به معامله کالاها بپردازد، برای بورس کالای ایران یک امتیاز مهم و با ارزش به شمار می رود که ثمرات آن برای بازار کالای کشور و سرمایه گذاران نمایان خواهد شد.

مدیرعامل کارگزاری پگاه یاوران نوین با اشاره به اینکه آنلاین کردن سامانه معاملات نیازمند سیستم های الکترونیکی بسیار قوی است، خاطر نشان کرد: سیستم های الکترونیکی قوی می تواند درگیری های کارگزاران و مشتریان را کاهش داده و بورس کالای ایران را به عنوان یک نهاد قوی مالی به سرمایه گذاران معرفی کند.

وی در ادامه با قدردانی از رویکرد بورس کالا در قبال حفظ تالار معاملات فیزیکی گفت: وجود تالار فیزیکی معاملات، برای خریداران و سرمایه گذاران معاملات را باورپذیر تر و شفاف تر می کند، از سوی دیگر ضروری است که با وجود توسعه معاملات الکترونیکی، تالار فیزیکی حفظ شود و شاکله بورس کالا برای رویت و حضور بازیگران بازار کالا باقی بماند.

به گفته میرشاه محمدی، اکثر خریداران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیازمند رصد کردن معاملات از طریق تالار فیزیکی هستند و در مواردی ضروری است که برای حراج حضوری در مکانی رسمی حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد: حفظ تالار فیزیکی از سوی بورس کالای ایران گزینه بسیار خوبی است که کارگزاران و کارشناسان نیز این موضوع را تایید می کنند.  

منبع: بورس نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها