• ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
  • کد خبر: 34914
فولاد

حاشیه سود فولادسازی در چین در ماه نوامبر با توجه به رشد قیمت فولاد در بازار داخلی و ثبات قیمت سنگ آهن بهبود داشت و انتظار می رود در ماه دسامبرافزایش هم داشته باشد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران،قیمت فولاد در چین ماه نوامبر با توجه به بهبود تقاضا بالاتر رفت. معمولا اواخر نوامبر بازار به دلیل سرمای هوا و کاهش فعالیت ساخت و ساز آرام می شود ولی امسال این طور نبود و تولید نیز رو به بهبود بود.

وزارت دارایی چین اعلام کرده اوراق جدیدی اوایل سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد کرد در سه ماه نخست ۲۰۱۹ نیز اوراق قرضه دولتی در چین به اوج رسید وتکرار آن در سه ماه نخست سال آینده می تواند تاثیر زیادی بر بهبود تقاضای فولاد ساختمانی و قیمت مواد اولیه داشته باشد.

برخی انتظار دارند قبل از ۲۵ ژانویه ۲۰۲۰ که سال نو چینی آغاز می شود حاشیه سود فولادسازان چینی رشد بیشتری داشته باشد. خرید سنگ آهن قبل از شدت گرفتن سرمای زمستان و تعطیلات سال نو معمولا به رشد قیمت آن کمک می کند. البته فولادسازان مراقب برنامه های کاهش تولید احتمالی زمستانی نیز هستند که نیاز به مواد اولیه را کاهش خواهد داد.

انتظار می رود قیمت سنگ آهن در دسامبر کمتر از ۸۰ دلار هر تن سی اف آر شود ولی اوایل سال ۲۰۲۰ به دلیل کمبود عرضه بهبود خواهد یافت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها