هند

یکی از راهکارهای توسعه بورس های کالایی در جهان امروز، سرمایه‌گذاری برای فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی جهت آموزش مفاهیم پایه‌ای و روش‌های معاملاتی به دانش‌آموزان و دانشجویان است. این اقدامات با هدف تربیت نسل جدید سرمایه‌گذاران، معامله‌گران و کارشناسان بازارهای کالا انجام می‌شود.

به گزارش اختصاصی به گزارش «کالاخبر»، سریکانت کوندینیا، کارشناس بازار کالا از بورس چند کالایی هند (MCX) که در یک کارگاه آموزشی برای دانشجویان سخنرانی می‌کرد، گفت: دانشجویان بازرگانی، مدیریت و دیگر رشته‌های اقتصادی باید با بورس های کالا و قواعد بازار کالا آشنا شوند. این آشنایی و آگاهی موجب پیشرفت آن ها در آینده و کسب جایگاه مناسب شغلی می‌شود.

در ماه نوامبر، موسسه BusinessLine Club اقدام به برگزاری یک کارگاه آموزشی سه روزه برای دانشجویان کالج "گایاتری ویدیا پاریشاد" در ایالت آندرا پرادش کرد. این کارگاه آموزشی با همکاری برخی موسسات و دانشکده‌های مالی، مدیریت و فناوری برگزار شد. سریکانت کوندینیا کارشناس بازار کالا که سخنران یکی از این برنامه‌ها بود، ضمن تشریح روند معاملات در بورس‌های کالا، از مزایای این بورس‌ها برای اقتصاد کشورها سخن گفت.

این کارشناس بازارهای کالا گفت:حجم معاملات روزانه بازارهای کالا در هند معادل ۲۵ هزار کرور روپیه (حدود ۳.۵ میلیارد دلار) است. در هند ۵ بورس کالای اصلی وجود دارد که عمده معاملات کالایی در آنها انجام می‌شود.

وی با توضیح مفاهیم پایه‌ای معاملات در بورس‌های کالا، ضرورت و اهمیت قراردادهای کالایی برای کشف قیمت و مدیریت قیمت را تشریح کرد.

کوندینیا افزود: بورس‌های کالایی یک پلتفرم معاملات الکترونیک و آنلاین در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند و به بهترین شکل ممکن، خریداران و فروشندگان کالاها را در یک مکان گردهم می‌آورند تا قیمت عادلانه و شفاف برای کالاها شکل بگیرد.

این کارشناس بازار کالا سپس به تشریح موضوع پوشش ریسک قیمت در بورس‌های کالایی و قوانین و مقررات هیئت بورس‌ و اوراق بهادار هند در این زمینه پرداخت. او با اشاره به اهمیت شناسایی ریسک‌های موجود در بازارهای کالایی، تاکید کرد: ۷۶ بورس کالایی مهم و بزرگ در جهان وجود دارد و دانشجویان با مراجعه به آن ها باید اطلاعات مربوط به فعالیت و روش‌های معاملاتی آنها را جمع‌آوری کنند. این اطلاعات برای ترسیم یک تصویر کلی از بازارهای کالایی جهان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بورس چند کالایی هند (MCX) به عنوان یکی از بورس‌های مستقل در سال ۲۰۰۳ در بمبئی راه‌اندازی شد. تمرکز این بورس بر انرژی و فلزات است.

منبع: The Hindu

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها