• ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
  • کد خبر: 35035
دلار

افزایش مناقشات تجاری بین چین و آمریکا باعث کاهش ارزش دلار در برابر بسیاری از ارزها شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز،معاملات روز چهارشنبه بازارهای ارز، فضای معاملات بار دیگر کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری آمریکا و چین قرار گرفت. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران در شهر لندن گفت که عجله ای برای امضای توافق تجاری با چین ندارد و احتمال می‌رود امضای فاز نخست توافق تجاری به پس از انتخابات ریاست جمهوری کشیده شود.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا نیز تهدید کرده است که در صورت حاصل نشدن پیشرفت در جریان مذاکرات تجاری، آمریکا تعرفه های بیشتری روی واردات خود از چین اعمال خواهد کرد.

چین و آمریکا درگیر یک جنگ تجاری طولانی مدت بوده‌اند که اکنون وارد هفدهمین ماه خود شده است و از آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش رشد اقتصادی جهان نام برده می‌شود تا جایی که بانک جهانی، زیان این جنگ برای اقتصاد جهانی طی دو سال‌ آینده را حدود ۷۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده است. دو طرف طیف گسترده‌ای از محصولات وارداتی یکدیگر را مشمول تعرفه‌های اضافی کرده‌اند.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، با قرار گرفتن در کمترین سطح یک ماه اخیر و در سطح ۹۷.۷۳۷ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۱۲۷ دلار اعلام شد.

در حوزه برگزیت نیز بوریس جانوسن، رهبر حزب محافظه کار که کماکان از رقیب اصلی خود یعنی حزب کارگر در نظرسنجی‌ها پیش است وعده داده که در صورت پیروزی، انگلیس را سی و یکم ژانویه از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد. از سوی دیگر اما جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر وعده داده است در صورت پیروزی در انتخابات، رفراندوم برگزیت را برای بار دوم برگزار خواهد کرد اما افزوده که در جریان این همه پرسی موضعی بی‌طرف اتخاذ خواهد کرد.

در آخرین دور از معاملات، پوند با ۰.۱۷ درصد افزایش قیمت نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۹۹۱ دلار مبادله شد. هر یورو نیز  با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱.۱۰۷۵ دلار افزایش یافت. هم‌چنین هر دلار آمریکا به ۱.۳۲۹۰ دلار کانادا کاهش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۶۴۴ دلار سنگاپور مبادله شد.

علاوه بر اتخاذ موضع تند تر بر ضد چین، رئیس جمهور آمریکا دیگر کشورها را نیز بی‌نصیب نگذاشته تا جایی که تهدید کرده است در اعتراض به لایحه مالیات بر شرکت های دیجیتالی فرانسه، تعرفه وارداتی روی برخی از محصولت فرانسوی تا صد در صد افزایش پیدا کند. ترامپ هم‌چنین برزیل و آرژانتین را به افزایش تعرفه ها در صورت امضا نکردن توافق جدید مطابق میل این کشور تهدید کرده است. تهدیدات آمریکا به سرعت با واکنش منفی مقامات فرانسه، برزیل و آرژانتین مواجه شده است.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار به ۱۰۸.۵۷۷۱ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۶۵۳ دلار مبادله شد. هم‌چنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۷۹۲ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها