حسین شیرزاد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از خرید حمایتی حدود ۳۹ هزار کیلوگرم طلای سرخ به منظور حمایت از زعفران کاران کشور خبر داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، حسین شیرزاد با تشریح جزئیات خرید حمایتی زعفران اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های حمایتی دولت، در اجرای ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی این سازمان به منظور حمایت از کشاورزان تولید کننده زعفران و به منظور پایداری تولید و تحقق ارزآوری مورد انتظار از این محصول مبادرت به خرید زعفران با قیمت‌های حمایتی تعیین شده از سوی وزارت متبوع کرد.

وی افزود: در این راستا، سازمان تعاون روستایی به منظور مداخله هدفمند در بازار زعفران اثرگذاری حداکثری و خرید حداقلی، اقدام به تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی - فنی و ابلاغ آنی به استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی کرده است.

این مسوول ادامه داد: همچنین تشکیل کارگروه خرید زعفران در استان‌ها به ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر دستگاه‌های متولی و مرتبط با تنظیم بازار محصولات کشاورزی و تعیین مراکز خرید زعفران به ترتیب در استان‌های خراسان رضوی ۱۸ مرکز، خراسان جنوبی ۳ مرکز خرید و خراسان شمالی ۲ مرکز خرید در مجموع ۲۳ مرکز خرید از دیگر اقدامات این سازمان است.

شیرزاد با اشاره به اطلاع‌رسانی قیمت‌های حمایتی به کشاورزان از طریق صدا و سیما، جراید و نماز جمعه، اضافه کرد: تعیین ۱۸ آزمایشگاه اکرودیته و مادر به عنوان آزمایشگاه‌های ذی‌صلاح جهت آنالیز فیزیک و شیمیایی زعفران تحویلی از دیگر اقدامات شاخص سازمان مرکزی تعاون روستایی در این حوزه بوده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به این که ۲۳ مرکز خرید در سه استان اقدام به خرید زعفران از کشاورزان کردند، گفت: حدود ۳۹ هزار کیلوگرم زعفران از کشاورزان خریداری شده که در مرحله اول بیش از ۱۲ میلیارد تومان به حساب آنان واریز شده است.

وی افزود: ۶۸ کیلوگرم زعفران در استان خراسان جنوبی، بیش از ۵۵ کیلوگرم در استان خراسان شمالی و بیش از ۳۸ هزار کیلوگرم در خراسان رضوی خرید انجام شده است.

به گفته شیرزاد، قیمت خرید هر کیلوگرم از انواع زعفران از کشاورزان شامل قیمت هر گرم زعفران نگین ۱۰۵ هزار ریال، زعفران مشابه نگین ۹۵ هزار ریال، زعفران پوشال مرغوب ۹۰ هزار ریال و زعفران پوشال معمولی ۸۲ هزار ریال است.

وی ادامه داد: این طرح دارای اهداف ملی و بین‌المللی است که در دو چشم‌انداز کوتاه و بلندمدت طراحی شده و کشف بازارهای صادراتی برای محصول زعفران ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها